/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Loggning på Arto
Fra : zxcvbnm1
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 15-04-05 21:03

Min søn er en af mange brugere af Arto.
Jeg forsøger efter bedste evne at forklare har, hvordan man gebærder sig på nettet. Hvad oplyser man og hvad oplyser man ikke etc.
Jeg er blevet bekendt med, at der tilsyneladende findes en log-funktion, hvor det er muligt at se, hvad der bliver skrevet.
Er nogen bekendt med, hvordan dette fungerer.
Jeg har ingen aktuel grund til bekymring, men som forælder ville det være rart at kunne følge lidt med i de ting, der foregår. Jeg tror i øvrigt de fleste har meget godt ud af at være på (eller ha´ en bruger som de vist udtrykker det), selvom der jo altid er eksempler på det modsatte, og det er jo dem vi meget gerne skulle have opmærksomheden rettet på.

mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-05 22:04

Du kan egentlig ikke på hans komputer se hvad han skriver, kun de sider der har været besøgt, men du kan selv deltage i tjatfunktionen, hvis du er på en anden komputer samtidig.
Du skal trykke på "opret bruger" i øverste højre hjørne, hvor du kan kalde dig hvad du vil, og vælge et kodeord.

Men så kan du gå ind i tjat funktion, jeg ved ikke om der er flere tjatrum, men hvis din søn sidder og skriver der inde, så kan du måske gætte hans brugernavn? Ellers spørge alle der inde: Er der noget fra Viborgområdet, og hvis en så svarer ja, kan du sige om han kender en loise fra Dueskolen.

Men jeg ved ikke hvor pænt det er at udspionere? Og tror nok din søn kan klare sig selv, og har vel også har lov til lidt privatliv. Endvidere risikerer du fjendskab fra hans side hvis han finder ud af det er dig, så tænk dig lidt om.
VH Palle Hansen