/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Beskyttelse af en enkel mappe i Windows ~
Fra : Horst
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 15-04-05 17:55

Kan man beskytte en ENKLET mappe i et filsystem med et password ??

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 15-04-05 18:09
Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 15-04-05 18:10
Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-05 20:53

Hej Horst.

Windows xp pro og 2000 kan selv kryptere mappen.
Man kan aktivere kryptering af mapper og filer. Denne kryptering hænger sammen med brugernavnet, som krypterer. Dvs. at der ikke er andre brugere, som kan læse det, selv om de er logget på.

Åben Stifinderen / Explorer (Window-knap + E)
Højreklik på den folder, som du vil forsøge med / teste og vælg Egenskaber.
Klik på knappen "Avanceret"
Sæt et flueben i afmærkningsfeltet "Krypter indhold for at sikre data"
Tryk "OK"
Tryk på "Anvend"
Marker "Ændringer skal gælde for denne mappe, undermapper og fil...", hvis du ønker dét
Tryk "OK" og krypteringen går i gang.
NB.
Filsystemet skal være NTFS på den disk, hvor man vil kryptere.
Man kan ikke både kryptere og komprimere.

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 16-04-05 16:04

Hej tukols.
Nu har jeg kryptokeret en mappe.
Det gik fint.
Men hvordan kan jeg nu self åbne mappen / filerne ?

Kommentar
Fra : Horst

Dato : 16-04-05 16:10

Til tukols,
hej igen.
Jeg har fundet ud af det. Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Horst

Dato : 16-04-05 16:13

Tak for svaret tukols.