/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk IDA/IDE
Fra : tildestrup
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 15-04-05 17:43

Jeg skal have en større harddisk -inden jeg køber vil jeg lige høre:
Er det lige meget hvilken harddisk jeg køber - hvad skal jeg særlig være opmærksom på?
Jeg har fundet ud af at jeg vil købe noget i retning af en 160 GB med 7200rpm - 8 MB cache
det er vel godt nok???
Men så har jeg set man kan få IDA serial ATA og IDE Parallel ATA - hvad er forskellen - betyder det noget hvilken jeg vælger?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-05 18:10

IDA kender jeg ikke.
Seriel ATA kræver at du har et specielt stik på motherboard
IDE paralel ATA er den almindelige harddisk
Jeg ville også købe en ATA >>>160 GB med 7200rpm - 8 MB cache<<<
Hvis altså din comp kan køre med 160 GB

Kommentar
Fra : tildestrup

Dato : 15-04-05 18:34

Tak for dit svar emesen!
Jeg tror jeg har fundet ud af at mit motherboard understørrer ATA med IDE (det er vist kablerne)
Hvad afgør om jeg sakn køre med 160GB??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-05 18:37

Dit motherboard / bios afgør om du kan køre med 160 GB.

Men jeg lukker nu så måske kommer der en forbi og hjælper dig.

Godkendelse af svar
Fra : tildestrup

Dato : 15-04-05 18:55

Tak for svaret emesen.