/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Toldbehandling...?
Fra : Chrillemand
Vist : 2547 gange
65 point
Dato : 15-04-05 17:23

Hvor lang tid tager en toldbehandling? De drejer sig om en softgun fra hongkong... Jeg kan se at den allerede er blever indleveret den 11.04, og den ligger der stadig...

Nogle der har nogle bud?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-04-05 19:04

Ring og spørg toldvæsenet. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 65 point
Dato : 15-04-05 19:13

OFTE ER DET AFSENDERENS TRANSPORTØR, DER SØRGER FOR INDFORTOLDNINGEN.
PÅ DEN FAKTURA DU HAR FÅET, KAN DU SE HVEM AFSENDEREN HAR BRUGT SOM TRANSPORTØR ( SPEDITØR).

HOS DENNE SPEDITØR KAN DE FORTÆLLE DIG, HVOR LÆNGE DET VARER, DET ER MULIGT DU SKAL INDBETALE MOMSEN INDEN DU KAN FÅ UDLEVERET VARERNE.

HVIS DET ER NOGET DU OFTE IMPORTERE, SÅ KENDER SPEDITØREN DIG, OG DA VIL INDFORTOLDNINGEN KUN VARER HØJST 1 DAG.

MVH AG112

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-07-05 22:16

Tak for svaret AG112.

Ja, den kom alligevel efter en lille uge... det er efterhånden et stykke tid siden, beklager. Kunne ikke tage mig sammen til at ringe og spørge dem. Men det er modtaget i god behold... Og oven i prisen kom told og moms, så jeg sparede små hundrede kroner ved købet... Surt

Men tak for hjælpen arne og ag112...

\\Cræsse