/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hosting af flere sider på en server ?
Fra : Camsti
Vist : 766 gange
50 point
Dato : 17-09-02 12:39

Hejsa.

Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider. Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det kan lade sig gøre - men hvordan ? Jeg har tidligere fået et link til www.hanno.dk men det ser ikke ud til at siden findes mere.

Det er noget med at man skal editere en txt-fil et eller andet sted så man kan have flere sider startet på éen gang og den txt-fil skulle så hitte rede i hvilke forespørgsler der er til hvilken side på web-serveren.

Håber nogen derude kan give en hjælpende tast

Med venlig hilsen
Jan Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 15:26

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:TuDh9.152$n25.36560@news010.worldonline.dk...
>
> Det er noget med at man skal editere en txt-fil et eller andet sted så
> man kan have flere sider startet på éen gang og den txt-fil skulle så
> hitte rede i hvilke forespørgsler der er til hvilken side på
> web-serveren.
>
Da ingen tekstfil. du opretter domænerne og huske er at skrive domænenavnet
i hostheaderen ved hvert domæne.

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:38

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> wrote

> Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.

Hvad var prisen?

> Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det

sikkert en god idé at få mere end et domæne på en server i det prisniveau......

> kan lade sig gøre - men hvordan ? Jeg har tidligere fået et link til
> www.hanno.dk men det ser ikke ud til at siden findes mere.

www.iisfaq.com

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 17-09-02 23:54

Det er en php-fil du skal rette i .... men lige nu skal jeg i seng - vender tilbage senere................go' nat

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-02 09:41

Hej Jan,

siden ser ud til at være kørende igen... -->
http://www.hanno.dk

den der omhandler "Flere Domæner på IIS 5.0"... har følgende link... -->
http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=83

det ku' ska' huske på som der også bliver pointeret er at de alle ska' ha' samme IP-adresse, men selvfølgelig forskellige navne, men det er en rigtig god beskrivelse på den side... jeg ka' godt forstå du er blevet anbefalet at ta' et kig på den...

såfremt du ikke ka' komme ind på siden, eller der sku' være andet der evt. driller med at få det vist, har jeg for en sikkerheds skyld kopieret hele indholdet... så ka' jeg poste det her, eller sende det til dig over mail...

men held og lykke med det...

mvh.

Strarup

Hosts filen angives der "SAMME" Ip adresse, men forskellige Navne !

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 09:54

hej igen,

jeg tog et lille kig ind på den side som Claus O foreslog... -->
http://www.iisfaq.com
den er godt nok på engelsk, men den har også rigtig meget go' information samt links...

jeg har fundet et par stykker frem du muligvis ka' bruge...

"How do I configure Host Headers on IIS 5 on Windows 2000 Server & Advanced Server?"
http://www.iisfaq.com/default.asp?View=A129&P=24
den ser rigtig god ud, plus den har skærmbilleder... som et ret godt suplement til artikelen fra Henno.dk...

et par andre stykker er bl.a. denne her... "How can I create a web site with multiple host headers?"... -->
http://www.iisfaq.com/default.asp?View=A399&P=7

eller selve denne kategori "Host Headers"... -->
http://www.iisfaq.com/default.asp?View=P24

der bl.a. også har et link til denne side "How to Create Multiple Websites with one IP address"... -->
http://www.iisanswers.com/Top10FAQ/t10-hostheaders.htm

fra microsoft... "HOW TO: Use Host Header Names to Host Multiple Sites from One IP Address in IIS 5.0"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q190008

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 18-09-02 10:03

Faktisk er det uhyre enkelt .. Så tak for jeres svar ..

Højreklik på sitet under IIS, advanced og så taste domænet ind .. Akja .. Hvor svært kan det være ...

Pris ? Spørger jeg hvad jeres hus koster ? Hvad jeres bil koster ? Hvad i tjener om måneden ?

Nej vel .. Så drop lige det pis ikke .. Det KUNNE jo være en Build 2190 Education Version jeg havde .. Ikke ?

Godkendelse af svar
Fra : Camsti

Dato : 18-09-02 10:09

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 18-09-02 15:12

Jeg synes IKKE jeg kan se noget om multiple FTP´s .. ???

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 15:47

Hej Jan,

det var da så lidt... men ellers du henviste jo selv til Henno.dk...

men hva' mener du med multiple FTP's, mener du at kreere en upload mappe for hver domæne?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 18-09-02 16:16

"Hej Jan,

det var da så lidt... men ellers du henviste jo selv til Henno.dk...

men hva' mener du med multiple FTP's, mener du at kreere en upload mappe for hver domæne?

mvh.

Strarup"

Just præcis .. Har flere bekendte + lidt familie der er med på idéen - så planen var at lave diskquota på fx. 25mb til hver, navngive mapperne efter deres initialer, lave hver mappe til deres website og så have en ftp til hver - så hver især kun har ftp-adgang til deres mappe. Hver bruger får så en brugerkonto på serveren.

Arbejder dog lige pt. på om det kan lade sig gøre at nøjes med éen FTP og så bare give de forskellige brugere specifikke rettigheder og access til kun DERES folder ....

;.)

Med venlig hilsen
Jan JEnsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 08:31

> Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.
> Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det
> kan lade sig gøre - men hvordan ?

Tjaaa. Installer Apache og brug virtual hosts.....
(måske også en ide og slette det der W2k

Anders

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 19-09-02 10:17

Jeg bruger w2k i en lovlig 180-dages version fordi jeg ved lidt om w2k. Så det er udelukket at bruge andet end det ...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 10:31

"Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> skrev i en meddelelse
news:ambugi$4le$1@sunsite.dk...
>
> Tjaaa. Installer Apache og brug virtual hosts.....
> (måske også en ide og slette det der W2k
>
Hvis nu manden kun har brugt windåse, så er det da tåbligt at han skal
begynde på pinvign-software

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 19:33

On Tue, 17 Sep 2002 10:38:38 GMT, "Camsti" <Camsti.news@kandu.dk>
wrote:

>Hejsa.
>
>Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.
>Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det

http://ezine.daemonnews.org/200202/multiweb.html ?

Henning
hsb(at)image.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 20:24

"Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> wrote

> (måske også en ide og slette det der W2k

Har du nogen idé om hvad prisen er på w2k adv.server?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 22:14

On Thu, 19 Sep 2002 11:30:46 +0200, "Niels Henriksen"
<niels@biggs.dk> wrote:

> Hvis nu manden kun har brugt windåse, så er det da tåbligt at han skal
> begynde på pinvign-software

Man kunne også vælge at anlægge det synpunkt, at hvis man virke-
lig kun har været udsat for Mickeysoft, så er den pågældende op-
gave da et kærkomment tidspunkt at udvidde sin horisont.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 23:26

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:rffkou43p30v0ia8l2hp16ib4oqhqb0nv5@news.worldonline.dk...
>
> Man kunne også vælge at anlægge det synpunkt, at hvis man virke-
> lig kun har været udsat for Mickeysoft, så er den pågældende op-
> gave da et kærkomment tidspunkt at udvidde sin horisont.
>
Man kan da lige så godt blive bedre på Mickeysoft-fronten end at være
nybegynder på et andet.

Jeg er selv ved at kigge på pingvin, så jeg har da intet imod dette område

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 14:10

>>>>> "Niels" == Niels Henriksen <niels@biggs.dk> writes:

Niels> "Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> skrev i en meddelelse
Niels> news:ambugi$4le$1@sunsite.dk...
>>
>> Tjaaa. Installer Apache og brug virtual hosts.....
>> (måske også en ide og slette det der W2k
>>
Niels> Hvis nu manden kun har brugt windåse, så er det da tåbligt at han skal
Niels> begynde på pinvign-software

Apache kører på meget andet en Linux

--
Niels Elgaard Larsen
Department of Computer Science, University of Copenhagen, Denmark
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 22:43

Jeg kan nu fint komme ind på Hanno.dk.

/cws

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:TuDh9.152$n25.36560@news010.worldonline.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.
> Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det
> kan lade sig gøre - men hvordan ? Jeg har tidligere fået et link til
> www.hanno.dk men det ser ikke ud til at siden findes mere.
>
> Det er noget med at man skal editere en txt-fil et eller andet sted så
> man kan have flere sider startet på éen gang og den txt-fil skulle så
> hitte rede i hvilke forespørgsler der er til hvilken side på
> web-serveren.
>
> Håber nogen derude kan give en hjælpende tast
>
> Med venlig hilsen
> Jan Jensen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-02 11:52

Det er nu ret nemt:

Gå ind i internet services manager
højreklik på dit website vælg properties
under fanebladet website vælger du knappen advanced
under multiple identities for this website vælger du add
her indtaster du ip-adr portnr (80) og hostheader (ditdomain.dk eller
www.ditdomain.dk)
og så fortsætter du med det næste website

"SYSADM" <wesselsmith@tdcadsl.dk> wrote in message
news:amg4ps$5o4$1@tux.netsite.dk...
> Jeg kan nu fint komme ind på Hanno.dk.
>
> /cws
>
> "Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:TuDh9.152$n25.36560@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa.
> >
> > Jeg bruger W2k advanced server og IIS 5,0 til at hoste min hjemmesider.
> > Nu har jeg fået den idé at ville hoste flere sider på samme server. Det
> > kan lade sig gøre - men hvordan ? Jeg har tidligere fået et link til
> > www.hanno.dk men det ser ikke ud til at siden findes mere.
> >
> > Det er noget med at man skal editere en txt-fil et eller andet sted så
> > man kan have flere sider startet på éen gang og den txt-fil skulle så
> > hitte rede i hvilke forespørgsler der er til hvilken side på
> > web-serveren.
> >
> > Håber nogen derude kan give en hjælpende tast
> >
> > Med venlig hilsen
> > Jan Jensen
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.389 / Virus Database: 220 - Release Date: 16-09-2002

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-09-02 13:40

Hej Jan,

jeg beklager den lidt sene tilbagemelding...

jeg vil prøve at finde ud af hvordan og hvorledes med FTP'en, det ka' la' sig gøre jeg ka' bare ikke lige huske hvordan...

men jeg synes det lyder som et spændende projekt du har gang i, og som din familie, samt bekendte nok ska' få gavn af...

ang. nyhedsbrugerne, er de ikke en del af Kandu.dk, så hvis du vil ha' at de ska' ku' læse dine kommentare/beskeder herinde fra, ska' du bruge "skriv til nyhedsbruger" ved siden af "kommentar fra nyhedsbruger" for at få det sent ud til nyhedsgruppen...

det foregår således at når du opretter et indlæg, har du muligheden for også at få sendt det ud til nyhedsgruppen... (i dette tilfælde nyhedsgruppen dk.edb.hardware.server)...
herefter eksistere dit indlæg 2 steder... herinde og ude på nyhedsgruppen...
http://www.kandu.dk/dk/news/213285/groupid/30611
indlæggende/kommentarene ude fra nyhedsgruppen bliver flettet ind i dette indlæg herinde, men ikke omvendt med mindre man bruger "skriv til nyhedsbruger" og så for det sendt derud til...

mvh.

Strarup