/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Peugoet Buxy
Fra : Splich
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 14-04-05 21:02

Hvad er der galt når der er for/bag lys, og instrumentlys, men intet andet virker. Det er kun lyset. Batteri er der strøm på og sikringen er ikke sprunget, men alligevel virker horn, starter, og benzinmåler ikke. Bremse lys er der heller ikke noget af. Jeg har tjekket diverse stik og samlinger, men uden held. Det hele stoppede med at virke på samme tid. Nogle der har nogle forslag til hvad der kan være galt? nå ja blinklys virker heller ik.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-05 21:42

Bremselyset er bare pæren som er brændt af i den ene tråd.
Alt det andet kører på batteriet, som enten er dårlig eller dårlig forbindelse, eller sikring ved batteriet eller sikringsholderen. Prøv at skil sikringsholderen, og sæt indmadens sko direkte på batteriet så strømmen ikke skal løbe gennem sikringen. Rok også lidt med forbindelserne på batteriet.
Hvis det ikke virker så tag strøm fra et bilbatteri med startkabler. Plus til plus og minus til stel på knallerten.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-05 22:23

Du er kommet til at lægge dit spørgsmål ind 2 gange, Skynd dig at slette det andet før nogen svarer på det, så sparer du pointene. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-04-05 02:29

Hvis du bliver ved med at have problemer kan du bare punkt-svejse sikringsholderen, så skal der nok komme strøm igennem.

Godkendelse af svar
Fra : Splich

Dato : 15-04-05 12:23

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-05 15:38

Det var godt du fik klaret dit problem.
VH Palle Hansen