/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Maleri under sang?
Fra : jkrjk2
Vist : 4383 gange
500 point
Dato : 14-04-05 18:46

Er der en der ved, hvad det er for en sang, man synger og til sidst skal gå op og male en ting på et lærred som så bliver til et færdigt billede til f.eks. konfirmanden?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 19:10

Det er Pia Raug's "Regnsvejsdag I November"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 19:12

Jeg kan sende den til dig hvis du lige skriver din mail i din profil for et kort øjeblik.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-04-05 19:17

Hej Arne!
Min mail STÅR i min profil.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-04-05 19:24

Øhh, det er ikke Pia Raugs sang jeg efterlyser, det er en aktivitet til en konfirmationsfest.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 19:25

OK. Men jeg kan se at det er en Hotmail-adresse. De kan som regel kun rumme 2 MB. Den fil vi taler om fylder næsten 3 MB. Har du MSN? Så kalder jeg op der, så virker det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 19:31

Ja men hør den nu først. Mange tror at den hedder: Jeg vil male himlen Blå. Vers for vers handler den om at male, jeg har selv oplevet det ved en konfirmation. Jeg er 90% sikker på at det er den.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-04-05 19:35

Hej Arne!
Jeg kender godt sangen, men HVORDAN gør man?

Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 510 point
Dato : 14-04-05 19:45

Nu husker jeg ikke hvor mange vers der er i sangen. Hvis vi siger at der er 5 vers, deler sanglederen deltagerne op i 5 grupper. Du ved sådan ca. " I herfra og hertil maler til første vers, I herfra og hertil næste vers o.s.v. Beder folk om at gå til lærredet og male alt de kan nå imens verset synges. Derefter næste hold o.s.v. Det sjove opstår når der skal skiftes imellem hvert vers. Vild forvirring, skynde sig at aflevere pensler og hurtigt komme ned og finde sangbladet igen. Og DET maleri bliver meget Futuristisk. Hæ hæ. De der maler kan selvfølgeligt ikke både stå med et sangblad i hånden og male samtidigt. Men der er altid nogen der prøver, og det bliver det ikke mindre morsomt af.

Skal jeg sende den eller ej?

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 14-04-05 19:45

Det er sangen: Jeg vil male... Man kopiere sangen på den farve papir, som deltagerne i løbet af sangen skal male med. f.eks 40 deltagere. 10 røde, 10 gule, 10 grønne, 10 blå. Det skal passe med "farverne" i sangen. Mens man synger verset med f.eks. blå, skal alle dem med blå kopi male på lærredet med blå maling osv... Det er en fed ide, og billedet bliver med garanti flot.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 19:53

Ja, det var også en sjov mulighed smutter50. Man kunne også sætte en farveklat eller et lille klistermærke inde i sangene. F.eks. Stjerner, Bamser, Missekatte o.s.v. og så sige første vers er Stjernerne, når verset er ved at løbe ud siger man så: Missekatte. OK?

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-04-05 19:59

Tak for svaret arne.jakobsen.
Du behøver ikke at sende sangen (kun hvis du falder over teksten, så slipper jeg for at "skrive af")

PS der er også lidt "Kandu-money til Smutter"

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 20:06

Tak skal du have. Jeg tror ikke du behøver at skrive/lytte teksten af. På Biblioteket findes der ca- 60 bøger der hedder Imudicos Melodibog bind 1-?? Deri kan du finde såvel tekst som noder på langt de fleste danske sange. Da denne efterhånden er blevet en klassiker er jeg overbevist om den er med i værket. Held og lykke og god fest. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-04-05 20:27

Hej jkrjk2

Jeg har sendt teksten til din mailadresse som et word-dukument. Hvis du ikke kan åbne/læse filen, så svar mig venligst på min mail.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 20:37

Ja Jeannie - Ham Frank er squ en guttermand.