/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra bånd til Mp3
Fra : Seeman
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 13-04-05 22:35

Er der nogen der ved hvordan man optager fra bånd til mp3? Kræver det noget specilt udstyr eller kan man det klare sig med en computer og et stereoanlæg?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 22:38

Du skal have et kabel til at forbinde din båndoptager med din computer, derudover skal du have et program der kan hjælpe dig med resten. Jeg skal lige finde et link til en endnu bedre forklaring. Øjeblik.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 22:41

Prøv at checke dette link: http://www.kandu.dk/dk/spg/59415

Om det er bånd(MC) til PC eller LP til PC er ligegyldigt. Det er de samme kabler og programmer der skal bruges. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 13-04-05 22:46

Her http://www.eksperten.dk/spm/576008
Mit tidligerer spørgsmål om det samme :)

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 13-04-05 22:48

Jeg bruger selv Sound Forge (LP & MC til mp3 eller andet format) som er et virkelig godt program, kan det hele. Men du kan også bare bruge Nero burning rom, det kommer vel an på hvor maget du vil gøre ud af det.
Vixen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 22:54

Her er den fil jeg ønskede at henvise til. I den står alt hvad du ønsker at vide: http://www.delback.co.uk/lp-cdr.htm

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 13-04-05 22:55

Jeg har Nero Burning Rom. Vil det sige at jeg kun mangler et kabel til at forbinde min båndoptager med min computer?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-05 09:18

Det skal du under alle omstændigheder have, uanset valg af program. Der skal være et mini-jack stereo stik i den ene ende (..sættes i dit lydkorts Line-In) og dobbelte Phono 'han' stik i den anden (..sættes i Source-Out i båndoptageren).

Jeg bruger selv CD-Extractor V1.40 beta4

..som du kan hente på min 'gamle' hjemmeside her : http://home20.inet.tele.dk/friheden/freeware_dk.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 18-04-05 16:10

Tak for svaret molokyle.