/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Stater?
Fra : Dirty_joker
Vist : 749 gange
70 point
Dato : 13-04-05 09:13

Hvor mange stater er der i Verden?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-04-05 09:26

mener du stater som i USA eller selvstændige lande?

Kommentar
Fra : Autumn

Dato : 13-04-05 09:26

Google er din ven:

http://www.state.gov/www/regions/independent_states.html

Den er skrevet i USA så der er nok nogle 'dependent states' der ikke er med regnet.

/Autumn

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 13-04-05 09:28

Stort set hele verden modersvilje!

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 13-04-05 09:33

Jeg skal bruge alle der overhovedet findes...

Kommentar
Fra : Autumn

Dato : 13-04-05 09:38

Come-on, følg linket jeg skrev og læs siden.

Det stå som noget af det første hvor mange suveræne stater der er i verden samt antallet af regioner der tilhører andre suveræne stater.

/Autumn

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 13-04-05 09:42

Jamen der må da være et eller andet sted hvor man kan se alle der findes...

Det burde altså være muligt på en eller anden måde!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-04-05 09:42

Usa har flere stater ca 50, Tyskland har en del "selvstændige" stater, der styres af hver deres "Landdag",osv.osv.

Kommentar
Fra : Autumn

Dato : 13-04-05 09:48

Hvis du ikke selv kan læse så står der at der findes 191 suveræne stater i verden. Resten af staterne er ikke suveræne, heller ikke dem i USA, Svejts eller Tyskland for dens sags skyld. De er alle på en eller anden måde underlagt overstatslige lovgivninger.

/Autumn

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-04-05 10:01

Ja og dem må du selv tælle.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 80 point
Dato : 13-04-05 10:21

Suveræne stater:

Amerika: 35

Afrika: 53

Europa: 44

Asien: 53

Australien og Oceania : 14 Det bliver 199, efter et 2 md.gammelt verdenskort.

Hvis du så skal regne Staterne med, altså f.eks. U.S:A.'s er det en anden historie.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 13-04-05 11:33

Tak for svaret Keldd.