/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Lukke en filehandler?
Fra : CADmageren
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 13-04-05 08:28

Hej igen.

Jeg arbejder med try i nedenstående eksempel, og undrer mig over om man ikke skal være sikker på at en filehandle bliver lukket - dvs at catch delen også skal sørge for at lukke for filehandlen? - Er dette korrekt?

private static String readFile(String filename) {
String lineSep = System.getProperty("line.separator");
BufferedReader br;
try {
br = new BufferedReader(new FileReader(filename));
String nextLine = "";
StringBuffer sb = new StringBuffer();
while ((nextLine = br.readLine()) != null) {
sb.append(nextLine);
sb.append(lineSep);
}
br.close();
return sb.toString();
}
catch (Exception u) {
try {br.close();} // ??????????????????????????
catch (Exception x) { }
return "";
}

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 13-04-05 08:42

100 år siden jeg har kodet Java, men jeg vil mene du skal smide en exeption selv med : 'throw' (lad klassen arve fra Throwable) i stedet for at stole på systemets runtime excetions : http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/exceptions/

Bliver det så nødvendigt ? Lukker du din filhandle í din exeptionhandler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 13-04-05 09:03

Hm, jeg skal nok studere den exception lidt nærmere, men umiddelbart burde det da være nødvendigt at lukke filhandle...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 10:08

Jeg er ikke helt sikker, men mon ikke det er som med garbagekollektion i Java ; at når et element ikke længere er tilgængeligt for reference, så nedlægges objektet automatisk ???

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 18-06-05 21:32

Tak for svaret molokyle.