/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
fjernbetjene en klient som er bag en ROU~
Fra : dumdidum
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 13-04-05 03:55

hej jeg skal prøve at fjernbetjene en klient som er bag en ROUTER hvodan gør jeg det. (jeg har købt en gamel router som jeg ikke har manualen på og kan ikke finne den på nette)
føst der er adsl også er der routern og så er der en swits og så er der computerne jeg har til delt faste ip ard til alle computerne der på nette 3 stk
nole gode forslag???
undskyld vis der er stave fejl men jeg er ikke så god til af stave

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-04-05 13:25

Du skal sørge for at de porte du skal bruge til "fjernbetjeningen" er åbne i routeren, og sender trafikken ind til din klients lokale IP adresse. Hvis du kan det burde det virke.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-05 13:44

Bruge Forbindelse til FjernskrivebordMed Forbindelse til Fjernskrivebord kan du nemt oprette forbindelse til en terminalserver eller til en anden computer med Windows. Du skal blot have adgang til netværket og tilladelser til at oprette forbindelse til den anden computer. Du kan også angive specielle indstillinger for forbindelsen og derefter gemme indstillingerne til næste gang, du opretter forbindelse.

Se hjælpen til operativsystemet, hvis du vil aktivere computeren, så den kan bruge fjernforbindelser.
Du kan åbne Forbindelse til Fjernskrivebord ved at klikke på Start, pege på Programmer eller Alle programmer, på Tilbehør, på Kommunikation og derefter klikke på Forbindelse til Fjernskrivebord.
Klik på pilen Computer, og vælg <Søg efter flere...> for at få vist en liste med tilgængelige computere på det pågældende domæne.

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 14-04-05 00:39

det er Forbindelse til Fjernskrivebord jeg vil bruge

jeg kan godt komme på de computer når jeg er på selve netværket jeg skriver bare ip på den jeg gerne vil ind på og bang så er jeg igemmen
men når jeg er uden for routeren og gerne vil ind og skriver ip på den computer jeg var inde på inden for routeren kan den ikke komme igemmen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-05 00:49

Den komputer der skal hjælpes kan jo sende en invitation til den uden for nettet.
Man kan feks. på forsiden i hjælp se hvordan man beder om hjælp, og hvis indstillingerne ellers står rigtigt så skulle det funke. Ellers kør direkte i modemet med den indenfor nettet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-04-05 10:38

Hvordan du får adgang til Fjernskrivebordet over nettet (web) kan du læse her: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/northrup_03may16.mspx

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 15-04-05 00:48

det vil jeg lige kikke på unskyl der går så lang tid melm jeg svare

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 18-04-05 00:27

nå nu har jeg kikke på det og det virker stadivæk ikke den kommer bare og siger at siden ikke kan vise

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 21-04-05 15:21

nå har fundet ud af det købte ne ny roter tak for hjelpen:)

Godkendelse af svar
Fra : dumdidum

Dato : 21-04-05 15:27

Tak for svaret pallebhansen.