/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Lan-netværk
Fra : Feodora
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 12-04-05 20:20

Jeg har lige fået en ny pc med windows xp, og har prøvet at etablere forbindelse til mit kollegies lan-netværk. Jeg kom også på nettet men den eneste side som jeg kan se er mit kollegies hjemmeside, lige meget hvilken adresse jeg skriver i adresselinjen er det kollegiets hjemmeside der kommer frem. Navnet på hjemmesiden og vores domænenavn er det samme, og min teori er at jeg måske har tastet domænenavnet ind et forkert sted, men jeg er ikke sikker, er der nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-05 20:38

H-klik på Internet Explorer > fanen forbindelser > indstil > prik i "jeg vil oprette min via lan" > næste > prik i "jeg har .....via lokalnetværk > næste > (der skal være hak i automatisk > næste > vent med emailkonto >næste > udfør
Nu skulle du være der.
Men det er måske Linux du kører.

Kommentar
Fra : Feodora

Dato : 12-04-05 20:53

Nej det er windows XP og explorer, men der skulle være forbindelse til nettet men det er den samme hjemmeside der dukker op lige meget hvad adresse jeg skriver

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-05 20:59

Har du prøvet min anvisning.
Kan du se to sammenhængende comp på dit skrivebord.

Kommentar
Fra : Feodora

Dato : 12-04-05 21:25

Ja. jeg har prøvet. Jeg har kigget under status for LAN- Forbindelse. Der står min IP-adresse er ugyldig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-05 21:28

Kan det have noget at sige, at du skal registreres på kollegiets server med den nye maskines MAC adresse?

For mig ser det ud til, at du får kollegiets hjemmeside, hvor du skal tilmelde dig først!???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-05 21:30

Du skal ikke skrive nogen IP adresse for det tildeles sikkert af dit netværk.
Skal du snakke med det lokale netværk så skal du være medlem af samme arbejdsgruppe.
Men da det nok er et større netværk så tildeles din adgang nok manuelt af LAN-administratoren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-05 21:31

OBS! nogle kollegier har en netadministrator, hvor man skal have tilmeldt sin maskine, før man kan komme ud af huset. Det gælder også hvis man har fået en ny maskine, eller bare et nyt netkort.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-05 21:34

Yes - et stort netværk ...........kræver stor sikkerhed

Godkendelse af svar
Fra : Feodora

Dato : 14-04-05 16:07

Tak for svaret emesen.