/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
AMD-Athlon 64 som spille-PC ???
Fra : fehsenfeld
Vist : 459 gange
80 point
Dato : 12-04-05 16:09

Jeg overvejer at købe ny PC. Skal bruges til ´hjemmekontor´ spille-PC, og
at se DVD på. Jeg overvejer flg:

AMD ATHLON 64 3000+ Boxed
ASROCK K8-UPGRADE 760GX
256 MB DDR400 PC3200 RAM
40 GB HARDDISK 7200RPM 2MB CACHE
ASUS GEFORCE FX5200 128MB DDR 8X AGP TV-OUT/DVI
300WATT CE GODKENDT PSU

Evt. opgraderet til:
AMD ATHLON 64 3200 512 cache
512 MB DDR400 PC3200 RAM
160 GB SATA HARDDISK 7200RPM
ASUS GEFORCE FX5200 256MB

Har dog hørt at der kan være problemer med at spille
på Athlon 64 p.g.a. 64 BIT-teknologien.

Nogen der har erfaringer i den retning, eller andre
forslag til køb / opgraderinger (har DVD-drev fra gammel PC)???

På forhånd tak
Michael

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-04-05 16:20

- nej der er ingen problemer med at spille på dem. andre forslag løb.. tjah kommer an på din pengepung. tjek evt edbpriser.dk for ideer til køb

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-04-05 16:33

Specielt hvis du får foretaget de opgraderinger, men måsk skulle du opgradere til et lidt hurtigere grafikkort end det FX5200 hvis du skal spille meget, men som snaptil skriver, det afhænger af hvad man vil ofre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-05 22:39

hej

Efter min bedste overbevisning er det en fin maskine. Hvis du, som tidligere spurgt, mest skal bruge den til at spille på, skal du vælge et noget bedre grafikkort da chippen på et FX5200 er af gammel type og allerede er forældet så vælg hellere et af de nye. De er godt nok noget dyrere men det betaler sig. Mht ram er det nok også lige i underkanten da du snart kan løbe tør med mange programmer åbne. Evt en lidt større strømforsyning, da der efterhånden kobles meget til pc-en. Den koster ikke ret meget. Hvis man skal ud og bruge penge så gør det rigtigt. Dvd drev er ok at flytte over hvis det er i orden.

fijala

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 12-04-05 23:08

Du (fijala) skriver at FX5200 allerede er forældet. Er et FX 5700LE værd at investerer i (også 256 MB) ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 07:58

Ville gå op i Geforce 6600 GT hvis jeg var dig! Og som allerede sagt større strømforsyning, mere RAM!
Endvidere så stor harddisk som muligt og gerne i Sata udgave! Og en DVD brænder vil du osse blive glad for!

Jeg har ikke hørt der skulle være kompatibilitetsproblemer med AMD 64'eren!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-05 19:08

Grunden til at jeg siger det er at et FX5200 er allerede ca. 1½ år gammelt og er med en gammel chiptype som er forældet. Det har noget med clock hastigheden og gøre, lige som på processeren på pc-en.

Hvis jeg var dig og man skulle til at bruge penge er der her et godt tilbud på et af de nye kort
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121965

Det eneste der er forfærdeligt, er at udviklingen går så stærkt så hvis du køber et grafik idag af de aller nyeste er de "forældet om ½ år. Ikke at de ikke kan bruges men stadigvæk hvis man vil have det nyeste.

Mht harddisk er jeg enig med tedd at den faktisk ikke kan blive for stor, da med digitale billeder og musik m.m. bare fylder. Bare prøv at lege lidt med video. uha uha.

fijala

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 13-04-05 22:10

er det et tilbud du har fået på en pc ???? hvis ja hvor meget skulle du give??
mener de fleste forhandlere af pc udstyr samler for ca 400 kr og for ca 6-8000 kunne jeg godt vise dig en meget bedre pc. især hvis du i forvejen har noget. såsom skærm tastetur mus operativ sys.(windows) og evt en harddisk fra et tidligere system? osv

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 13-04-05 22:36

Det er en PC fra Primetech, som jeg selv har opgraderet lidt på. Jeg startede ud med at ville se hvad jeg kunne finde for 3.500 - 4.000, og med de opgraderinger jeg har beskrevet ovenf. koster den nu ca. 4.500,- og det er vist så langt min pengepung kan strække sig. Hvordan lyder den pris i.f.t. hvad jeg får ????

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 80 point
Dato : 14-04-05 00:07

Det lyder da ikke så galt med den pris. Jeg ville dog vælge et bedre grafikkort.og så din opgradering.

Jeg har selv handlet hos Primetech. En kontor maskine til min kære mod. Hun surfer en smule og mail så er det det. Komplet PC uden skærm og programmer 1895,- for 1 år siden + forsendelse. Efter 3 mdr. dik blæseren på processorer fast. og da det ver en af den type med bundkort prossor og blæser støbt ud i et, var der ikke anden for at sende den retur på garantien. De ringede tilbage og sagde at de ikke lige pt. havde den slags bundkort på lager. men at jeg kunne betale lidt mere og så få en ordentlig model. Næ nej sagde jeg så det er ikke mit problem men jeres. Ok så pyt så får det det uden beregning. En væsentlig bedre maskine. Det må man sgu da kalde service. Så handl du blot hos dem.

Fijala

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 15-04-05 16:34

Tak for alle 'tippene'. Fijala du får pointene
for historien om din mors computer.

Godkendelse af svar
Fra : fehsenfeld

Dato : 15-04-05 16:35

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-05 17:52

Takker for point. Det er nu ikke så meget for pointenes skyld jeg er inde og "lege" her på kandu, men fordi jeg er født nysgerrig.

Held og lykke i fremtiden med din nye pc.

Har forøvrigt lige set en artikkel i avisen med en kontor pc til 1240,- Hvor den kunne erhverves ved jeg ikke, men det kan da vist ikke gøres ret meget billigere.

Fijala