/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
tilskud til førtidspensionister???
Fra : Melander
Vist : 724 gange
200 point
Dato : 11-04-05 19:07

hejsa..

jeg har behov for at få at vide hvad og hvilke tilskud man kan få og søge som førtidspensionist...

gerne med link til udprintning af ansøgninger osv..

gerne takster og andet relevant..

hurtigt svar ønskes..

mvh. Melander

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-04-05 19:21

der er variationer fra kommune til kommune - prøv at søge på google med ordene <tilskud førstidspensionister>

er du førtidspensionist så får du vel de oplysninger automatisk fra din kommune - eller ????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-04-05 19:22

Det kommer helt an på hvornår pensionen er tilkendt, om det er efter de nye eller de gamle regler.
Efter de nye regler er der ingen tilskud.
Hvornår er pensionen tilkendt??

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 11-04-05 19:24

Hvis pension er tilkendt efter 1/1-03 er der ingen ekstra tilskud at søge, og det er ens fra kommune til kommune

http://www.flere-penge.dk/Foertidspension.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-04-05 19:26

Du kan også se på denne side

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/0/7EFEEDF6C1D5FA33412569DF004086DD?OpenDocument

Der er tilfælde, hvor man kan søge om tillæg efter serviceloven.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-05 19:30

Det kommer da an på hvad du synes du skal have tilskud til. Hjælpemidler bliver jo udlånt gratis i den tid der er brug for dem, hjemmet får man indrettet efter sine behov.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 11-04-05 20:44

Tilsku beregnes efter formue og evt. ekstraindtægter. Har du en tillægsprocent på 100 er det ikke ensbetydende med du får hjælp. Medicin får du 85% og alt andet sker efter skøn. Du skal da vide, at det ikke er alle dine faste udgifter de accepterer. Eks. afdrag på lån, samtaleafgifter på telefon og sidst men ikke mindst beregner de et rimeligt stort beløb bare til kost m.v. Du skal altså ikke regne med det store. Men prøv. Du kan jo ikke få andet end nej. Held og lykke
Torben

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 11-04-05 22:10

Tak for svaret dova.

bare lige for god ordensskyld , er det ikke mig, men min svigermor der skal på førtidspension...så deettt..

hygge og tak..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-04-05 22:22

Melander

Efter serviceloven er det muligt at søge tilskud.

Hilsen ans