/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie med 3 småbørn?
Fra : sprit73
Vist : 458 gange
250 point
Dato : 11-04-05 13:22

Nogen der har en vældig god idé til et sommerferie sted med en baby på cirka 9 mdr. og to drenge på 4 og 6 år?

Det må gerne være udenlands men ikke nødvendigvis.

Ingen krav overhovedet ----- lad mig høre nogle erfaringer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 13:35

Et sommerhus ville umiddelbart være sagen. F. eks Vestkysten.

Vil man gerne sydpå, er Tyrkiet dejligt. Tager i til Bordrum slipper i for alt for lange transporttider (det bør man passe på, det er ikke godt når man har rollinger med). Den her er ikke så ringe http://www.tyrkieteksperten.dk/hotel_sum.asp?ContrNo=3001003012 og ligger i nem gåafstand fra by, markedsplads mv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 13:37

Spies havde et lejlighedshotel lidt højere oppe i byen, hvor konen i huset var englænder. Manden kørte taxi ved siden, så det var nemt at komme rundt. Det var meget børnevenligt og ikke særlig stort.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 13:38

Vandland kunne jo også overvejes. Lalandia f. eks.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 260 point
Dato : 11-04-05 14:41

Min datter har en dreng på 6, en pige på 4 og endnu en dreng på 15 mdr. Jeg ved, at de de sidste par år har pakket bilen og taget på familie-campingferie i udlandet. Sidste år var det Spanien. det er vist noget med, at de kører til en slags teltby, hvor de har bestilt ophold. Åbenbart er faciliteterne så OK, så de også kan have en baby med. Sidste år var den lille ikke meget over ½ år. Der er vist bl.a. køleskab i teltene. Og så er der altid børn som de to store kan lege med. De var der i 3 uger, så det må jo have været til at holde ud...

Men det er vel meget, hvad familien er gearet til? For nogle ville en familie-højskole være det rigtige.. Andre vil hellere leje et sommerhus helt for sig selv i den store natur. Eller en feriehytte i Lalandia..

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 11-04-05 15:28

Hej sprit73
Hvad med en tur til Cannes i en fed lejlighed med pool og en dejlig terrasse til at side ude på om aften, når børnene sover efter en lang dag.

Der er også en børnevenlig strand og mange oplevelser.

Læs mere på www.cannes-holiday.dk

Hilsen
Hans

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 11-04-05 19:09

Har i været i Skagen, der er flere solskinstimer end i øvrige Danmark, der er lejligheder der kan lejes til rimelige penge, og selvfølgelig også sommerhuse. - Det var for os en god oplevelse, men det var også da Sussi & Leo optrådte på "Skansen", men der er så heller ikke langt til Frederikshavn, hvis man vil have den oplevelse med.

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 18-04-05 13:59

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-05 14:08

Tak for accepten af mit svar.. Jeg håber, I får en god ferie.