/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
summasummarum og afslutning af regnskab
Fra : anetteogjesper
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 11-04-05 12:40

Jeg sidder lige nu med min udvidede selvangivelse og bander det hele væk, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.

Først skal jeg (lidt forsinket) lige have afsluttet regnskabet fra 2004. Jeg læser så på side 69 'opgørelse af varelager og vareforbrug", men kommer nu i tvivl om momsen:Jeg har optalt mit varelager og skal kreditere min varekøbskonto, men er det inkl. eller eksl. moms? - Jeg sælger jo ikke noget, så jeg skal vel ikke betale moms af det? Og når jeg skal indføre dem på varelagerkontoen skal det beløb så være inkl. eller eksl. moms? Det er indkønbsværdien og ikke salgsværdien jeg skal bruge?

Jeg er måske lidt fatdum, men jeg synes det er en smule svært... Der står også noget med bogføring af afskrivninger, hvad er det?

Og så til sidst, hvad er det lige jeg skal indføre i min udvidede selvangivelse?- Vi har desværre ikke overskud, men når jeg tager min udprintede årsopgørelse fra summasummarum, hvilket tal skal jeg så indføre?

Håber meget nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Anette

Kommentar
Fra : lanthony

Dato : 11-04-05 16:46

Hej Anette.
Jeg ville foreslå dig at gå ind på www.toldogskat.dk der er hejælp at hente til udvidet selvangivelse og erhver.
Håber at du kan få svar derfra.
Hilsen Lanthony

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 11-04-05 16:47

Ring til Inloco.dk = kvalificeret hjælp !

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 11-04-05 19:14

Hej

Det med den udvidede selvangivelse er sådan set i anden række, først skal jeg have afsluttet mit regnskab i summasummarum og der skal jeg som jeg skrev øverst vide med momsen på varelageret....

Anette

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-05 13:46

Hej Anette

Held og lykke med forretningen - håber at alt går vel med afslutningen og indsendelsen af regnskabet og selvangivelsen.

Mvh. AMP

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-06-05 18:15

Tak for svaret ampere.

Kommentar
Fra : anetteogjesper