/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Min grafikkort virker ikke :(
Fra : cool_boy12
Vist : 906 gange
50 point
Dato : 10-04-05 13:20

Jeg har problemer med min grafikkort. Nå jeg sætter skærmen til og tænder for computer så sker der ikke noget.

PLEASE HJÆLP MIG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 13:27

Er du sikker på det er grafikkortet ?

Hvad er det nøjagtigt der ikke sker ?

Kommer der intet billede på skærmen ?

Snurre dine diske ?

Får du BIOS opstart et se ?

Hvis du skruer helt op for lysintensiteten på din skærm bliver den så lysegrå ..og skruer ned igen bliver den så sort ?

Det kunne jo være din skærm der er stået af eller skærmstikket der er noget i vejen med ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-04-05 13:30

det er ikke skærmen og jeg kan slet se noget. der kommer ikke noget på skærmen

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-04-05 13:47

PLZZ HELP ME :(

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 13:54

Jamen, hvis du tænder for skærmen UDEN at tilslutte den computeren; reagerer den så på at du skruer op/ned for kontrast og lysstyrke ???

Hvis bare skærmen forbliver sort, er det højst sandsynligt den har taget rejsen til 'De Evige Komponentmarker'

Vi må jo starte fejlfinding et sted

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-04-05 13:55

jamen det er ikke skærmen, fordi jeg har prøvet med en anden skærm og den kunne den heller ikke

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-04-05 14:16

kom nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 14:18

Ok. Det lyder så som dit grafikkort er i udu. Prøv at trykke F8 ved opstart og gå i 'Fejlsikret tilstand' for at se om det blot er skærm-/grafikkortindstillingerne der er vingeskudt sat op. Du kører så med mindste fællesnævner, hvad skærmdrivere og indstillinget anbelanger.

Kommer der stadig intet billede på ? Tjaeh... så er der mere alvorlige ting på færde :

1.) CPU farvel !!!
2.) Strømforsyning stået af !!!
3.) Bundkort ditto !!!

Siger din comp. noget overhovedet : Snurre kølerne og hardiskene ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-04-05 14:22

ja ja , det hele virker, men hvordan skal jeg gøre det du siger nå jeg ikke kan se noget på skærmen. jeg har lige sat ram i, er det måske derfor. mens jeg satte ram i , skulle jeg bøje grafikkortet lidt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 14:22

Et råd :

Skil skidtet ad og saml det igen. Du kan lade bundkort og strømforsyning sidde, men fjern alle andre kort og diske/CD-ROM/DVD-Brænder, RAM osv...

Prøv så at starte op igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-04-05 14:23

prøver lige, men kan min grafikkort være brændt eller andre dele??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-04-05 16:41

Haloo!! For satan da! som Henning Primdahl ville sige, den går sku' ikke Bobby, man bøjer santan dæleme ikke et grfikkort, ka du så fise ud og købe et nyt. Men prøv lige først at fjerne de nye RAM du har sat i, det kan jo være dem der ikke er kompatible med dit bundkort.
Er der et onboard-grafikkort?? Så pil det andet ud og start op, hvis der er et onboard-kort vil BIOS'n (Hvis ellers ikke den er for oldgammel) automatisk skifte til onboard kortet, alternativt må du selv gå ind i BIOS og enable (slå til) onboard-kortet.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 10-04-05 18:24

Hvis det kan lade sig gøre at se noget som helst i fejlsikret tilstand el. BIOS opstart er der selvfølgelig en on-board grafik chip Brassovitski

cool_boy12 kan dog, så vidt jeg har forstået ikke engang se BIOS informationerne på skærmen

cool_boy12 -> Kan du komme ind i den BIOS opsætning ved at trykke DEL eller F1 ? (Compaq = F10)

Jeg tror nu også at det er din RAM eller anden hardware der ikke er rigtigt monteret.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-04-05 18:58

Tak for svaret molokyle. tog bare ram ud og ind igen også virkede det igen :)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-04-05 22:35

Hej cool_boy12. Knold, men godt du fik løst problemet.