/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Oversættelse fra Engelsk til Dansk
Fra : croaks
Vist : 519 gange
1100 point
Dato : 10-04-05 12:05

Kan nogen oversætte følgende til Dansk for mig?

I notice the custom function 15, shutter curtain sync, is something that hasn't been achieved to be enabled on the 300D via the new firmware. I'd be surprised if there owuld be any hardware reasons why this feature is not available - any plans to sink your teeth into cracking this one open? I need to invesst in a really expensive flash if I want this feature to work for my 300D, but it is essential to get accurate sports, in particular racing, photography.

------------------------------------------------------

I just found another way to get the shutter to fire while in AI-Servo, but it locks out AI-Servo while you do it...

Depth of Field Preview Button. While set in AI-Servo mode, if you hold the DoF Preview Button down and then trip the shutter (It won't work if you DoF Preview while holding shutter down), the shutter will trip without a focus lock. But the down side is that AI-Servo doesn't actually do its AI-Servo work, so the focus is never automatically adjusted while you do this...

I'm not really sure how to interpert this in terms of getting AI-Servo truely working. It is just a weird thing that lets the shutter trip without a focus lock is how I can explain it... It doesn't seem to work with other buttons though...

---------------------------------------------

We are still working on it, though another track is to upgrade the sports mode.
When will it be ready? You sound like a project manager only interested in results. This is tough work and when we would be able to tell when it will be ready, we would already understand so much that it would have been ready already.
You got it?

And of course, you can join and make it happen!

it's really great that you guys are working on this. that way i wont feel so bad from the kick in the teeth in what Canon calls the 350D/Rebel XT. i wont be missing an extra 2mp but i'll be damn if i can at least have a full functional servo AF to drown the pain away

--------------------------------------------------------------

På forhånd tak.

-Croaks

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 10-04-05 12:36
Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 10-04-05 12:42

He he

sjov oversætter o_k henviser til, men den er vist en anelse upålidelig!!

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 10-04-05 13:15

Ja det tror jeg også. det lyder lidt sjovt

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 10-04-05 16:47

500 point til den som kan hjælpe med et seriøst svar.

-Croaks

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 1100 point
Dato : 10-04-05 18:00

Jeg har bemærket, at brugerfunktion 15, synkronisering af lukkeren, er noget der ikke er muligt at udføre på 300 D ved hjælp af det nye firmware.
Det vil undre mig, om der skulle være noget i hardwaren som årsag til, at denne funktion ikke er mulig - Er der nogen planer om at finde en måde at knække det problem?
Jeg bliver nødt til at investere i en virkelig dyr flash, hvis jeg vil opnå den egenskab på mit 300 D. for det er absolut nødvendigt for at få skarpe sports-, og især racerløbs-, fotos.
--------------------------------------------------------------------

Jeg har lige fundet en anden ´metode til at få lukkeren til at tænde mens man er i AI-servo, men det blokerer samtidig for AI-servo:

Knappen til kontrol af dybdeskarphed:Når kameraet er sat til AI-servo, hvis man så holder dybdeskarphedsknappen ned, og derefter "tripper" (trykker på?) lukkeren, vil denne ikke låse forat fokusere (Det virker ikke hvis man bruger dybdeskarphedsknappen samtidig med at lukkeren holdes nede). Ulempen er dog, at AI-servo så ikke rigtigt fungerer, så man får ingen automatisk fokusering ved den metode.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan sammenhængen skal forklares ud fra den måde AI-servoen egentlig arbejder.
Det er bare en sjov ting, der får lukkeren til at "trippe" uden at låse fokus, det er sådan jeg kan forklare det....
Det ser ikke ud til at virke ved at bruge andre knapper.

---------------------------------------------------------------

Vi arbejder stadig pådet, selv om en anden metode er at opdatere "sport" funktionen.
Hvornår er det klar? Du lyder som en projektleder der kun er interesseret i resultater.
Det er hårdt arbejde og hvis vi var i stand til at sige, hvornår det er klar, ville vi allerede være klar over så meget, at det allerede ville have været klar.
Forstår du det?

Og selvfølgelig kan du deltage og få det til at ske.
Det er rigtigt dejligt, at I fyre arbejder på det.
På den måde har jeg det ikke så dårligt med det "spark i tænderne" det gav, at høre hvad Canon kalder 350 D/RebelXT.
Jeg vil ikke savne de ekstra 2 mp, men vil være forbandet, hvis jeg i det mindste ikke har en fuld funktionsdygtig Servo AF at dulme smerten med.

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 10-04-05 18:18

1000 Tak for et seriøs svaret dova.

-Croaks

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-05 18:25

Selv tak

mvh dova

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 05-05-05 07:07

Hej dova

Se lige her: http://www.kandu.dk/dk/spg/66224

På forhånd tak.

-Croaks