/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Er Ulla Terkelsen en drukkenbolt? (boldt~
Fra : Labtec
Vist : 3367 gange
50 point
Dato : 10-04-05 11:07

Jeg har en lille diskussion om hvorhvidt Ulla Terkelsen er en drukkenbolt eller ej.?

Og hvordan staver man til drukkenboldt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 11:11

ikke interessant hvorvidt hun er eller ikke - og det sidste staves uden t

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 10-04-05 11:13

Det tror jeg ikke hun er, men det staves drukkenbolt.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-05 11:17

Aner det ikke.
Ganske ligegyldigt.
Ring til Se & Hør, de ved sikkert.

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 11:20

Det er ikke ligegyldigt når vi har en diskussion om det. Hvorhvidt det er ligegyldigt om MAN er drukkenbolt eller ej kan diskuteres.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 11:22

Det tror jeg heller ikke hun er.

Hun får ikke mere end de 14 gst. om dagen som sundhedsstyrelsen anbefaler kvinder at drikke.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-05 11:30

Det er og bliver en privat sag.

Til alle de nysgerrige, læs den kulørte presse med sladder, som
nogen er så syge for at snage i.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 11:35

Det har du da ret i tadeo, men du må jo indse, om du så bryder dig om det eller ej, at når sp. kan stilles, så forekommer der osse et svar.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-05 11:44

Hvornår er man drukkenbolt? Hvormeget skal man drikke for at opnå den titel? En øl til aften?eller skal man også tage en til frokost? eller skal man begynde allerede til morgenmaden?
Mån må allerførst vide hvad en drukkenbolt er.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-05 11:45

Jo det er ligegyldigt og en gang sladder.
Labtec er måske en drukkenbolt?

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-04-05 11:47

Hvis du kender noget til personens vaner, så har du sikkert en mulighed for at båssætte hende, efter at have studeret denne side: http://www.duda.dk/Temaer/Alkohol/alkohol.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-05 12:17

Ulla har forbindelser opad, ikke ned i en flaske.
http://www.profeti.dk/kalsider/tv2omtalevassula.html
citat:Ulla Terkelsen interviewer diplomatfruen, Vassula Rydéns, der taler med både engle og GudSlut citat:

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 12:19

hmm må vist lære dansk igen - drukkenbolt er det - øv (om ordet altså - LOL)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-04-05 12:22

Hvis hun var en drukkenbolt (som du så yndigt kalder det), kunne hun ikke passe sit job og være så dygtig, som hun er.

Min definition af en drukkenbolt:

Person, der vakler rundt i en konstant brandert.

Og det kan man jo ikke sige, at hun gør!

Hun lever et meget hårdt liv - al den rejsen rundt til alle Verdens hjørner. Så det kan da godt være, at hun af og til snupper en bytur for at koble af. Men hvem ville ikke gøre det?

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-05 13:26

Der er mange dygtige mennesker der har et stort alkoholforbrug. (Jeg ved ikke noget on Ulla Terkelsens, vaner) Men tænk på Brixtofte, der er sikkert andet at sige om ham, men dygtig er han! Han er ikke nogen middelmådighed i hvert fald.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 13:42

Ordet drukkenbolt stammer fra den gamle spritpusher 'Baron Henrik Bolten' ( http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=947 ) i Stor Kongensgade's efternavn, der har lagt navn til Baron Boltens Gård, Gothersgade 8 og 8DKøbenhavn.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 13:44

Ups... glem St. Kongens gade ... sprutorglet har altid været tilknyttet Gothersgade

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 13:52

ahh Molo, nu digter du da vist LOOL.

Det fremgår heller ikke af det skrevne på Netprofessor at ordet kommer fra salig Baron Boltens udskejelser. Dansk etymologisk ordbog omtaler drukkenbolt som lån fra nty (nedertysk, plattysk - 1500) "drunkenbold" - modsvarer ty. trunkenbold.....

Klumme

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:12

Hvis nogen blev stødt over mit spg. så skynder jeg mig at undskylde. Det var ikke ment stødende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 14:12

Klumme -> Netop derfor skrålede de gamle Kjøbenhavnere, når de så Baronen komme spankulerende usikkert ned ad Stor Kongensgade/Gothers gade :

Bolt, Bolt ; DrukkenBolt !!! ..og siden da, har ordet været stavet således.

Dette er ganske vist !

Anekdoten er tilsyneladende ikke lagt ud på nettet, så jeg kan underbygge mine påstande, men man kan jo spørge hos:

http://www.dsn.dk/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:16

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 14:16

JA JA godt ord igen Molo LOOOL

Ville da bare lige brillere med at jeg har en ordbog. At den så ganske uforskammet siger noget andet end de faktiske forhold, gør da at jeg ovejer at lave den til optændingspapir

Klumme

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-05 14:27

Jeg har før hørt om Baron Bolten, sandt er den nok, jeg tror gerne at knægtene har råbt sådan af ham!
Det ene udelukker ikke det andet.
Iøvrigt kan man finde hjemmesider, der påstår hvad som helst. at en eller anden har skrevet noget på en hjemmeside er ikke altid et bevis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 14:28

Klumme -> Jeg troede ellers ikke moderne el-ovne skulle tændes op med forældet litteratur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 14:32

BAHHHHHHHH

Jeg skulle bruge ordet ortopædpsykose i forbindelse med en profil, og slog det op i min (møgdyre) klinisk ordbog.......men tror du det står der.. næææ du, så den ryger samme vej...i elovnen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 14:37

Hvorfor tror dem, der tror det, det ?!
Er det noget i hendes fremtræden der røber, det ? Hvad? Næsen? Stemmen? Står hun og svajer?
Kunne det måske i så tilfælde være jetlag og/eller sprut ? Hvem ved?!
Og ikke mindst : Hvad vil du/I gøre ved det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-04-05 14:39

Labtec

Tak

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:46

Nej min ven syntes bare at have hørt det et sted, og jeg sagde at det troede jeg ikke da hun rejste rundt og nok havde mere eller mindre meget hjemmearbejde for til forberedelse af sine udsendelser.
Man må da sige at hun kommer godt rundt i verden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 14:54

Det er en gammel og slet skjult hemmelighed at journalister altid har været temmelig 'fugtige'.

Behøver jeg at nævne sportsjournalisterne Finn Kobberøe (Batminton helten der døde af druk), 'Holger' :(..der har lavet den uforlignelige LP-plade: I store Regnegades lille ølbutik ) og reportage journalisten Mette Fugl (..der måtte gå fra hus og hjem i Pisserenden) ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 14:57

'Holger' måtte sidde henslængt i en blød stol med benene op på en skammel i sine sidste sportsudsendelser, da podegra'en gjorde det umuligt at sidde anderledes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-04-05 15:08

Kandu er jo et herligt sted, tænk hvad der er indkommet af kommentarer.

Selvfølgelig kan alt diskuteres, det accepterer jeg også,
morsomt har det været at være med, alle aspekter kom med.

Ha´ en forsat god dag alle sammen.

Tadeo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 15:17

Jeg glemte også lige i farten : Vores alle sammens "Bogart" vært ; http://www.athenas.dk/fdh_michelsenole.htm

Der nu promoverer afholdenhed i stor stil

</MOLOKYLE>