/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Dansk-Tyrkisk ordbog
Fra : chahin
Vist : 17686 gange
100 point
Dato : 09-04-05 18:20

Ja overskriften siger det hele :=)

Findes der dansk-tyrkisk eller måske engelsk-tyrkisk ordbog over nettet, det skal selvf. være gratis :D

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-04-05 18:47
Kommentar
Fra : chahin

Dato : 09-04-05 18:59

Den kan ikke oversætte fra dansk til tyrkisk :(

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 09-04-05 18:59

Her er en hjemmeside med et væld af Links til forskellige net-ordbøger. Den er meget lækker at have liggende på skrivebordet: http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-04-05 19:02

Jo den kan så, jeg har selv lige gjort det. Og finder den ikke ordet kan du jo prøve Engelsk til Tyrkisk. Du skal selvfølgeligt lige lære dig at bruge siden rigtigt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-04-05 19:06

Giv mig et ord du gerne vil have oversat fra Dansk til Tyrkisk, så skal jeg gøre det for dig ved brug af den side. Der er dog ikke garanti for at ordet findes i databasen, men jeg vil gerne prøve.

Godkendelse af svar
Fra : chahin

Dato : 10-04-05 13:46

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 30-04-06 18:33

Har lige fundet: http://lexin.emu.dk/index Håber den kan bruges.

Kommentar
Fra : patricia01

Dato : 23-08-06 16:49

Nogen der kan fortælle mig hvad cok cok betyder ?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 23-08-06 19:27

Tyrkisk har to c'er. Det ene er der en "dims" nedenunder. Cok (med en dims under) betyder meget eller mange.

Kommentar
Fra : patricia01

Dato : 25-08-06 17:45

#Desimule
Tak , men det her skrives med et alimindeligt c .
Jeg fik det i en besked fra en fra Tyrkiet . En som jeg 'snakker' med .
Han skrev det til aller sidst en fem-seks gange . Tvivler på det kan være mange mange mange mange . He he .