/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Banner
Fra : nusnus
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 06-04-05 18:19

Jeg er nybegynder i PSP og har lige lavet et banner i PSP8. Jeg vil gerne have et billed sat ind i mit banner, hvordan gør jeg det?
Kan godt finde ud af at ændre farve på banneret, så jeg er da på vej....GG

Nusnus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-05 18:35

Der findes andre metoder, hvis man ikke gider selv : http://www.coder.com/creations/banner/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 06-04-05 19:18

Hej nusnus

det kommer an på hva billed du vil have ind også videre men det kan lade sig gøre..
du kan prøve at højre klikke på det billed du vil have over på dit banner og
der så ved dit banner der højre klikker du igen og siger paste as new selection og
inden du klikker der fast finder du det sted det skal side og bare klikker alm for
at sætte den fast.. håber det hjalp lidt.. men hvis du vil lærer psp bedre af kende
har jeg en mail gruppe hvor jeg underviser i hvordan man kan lave forskellige ting
i psp og kan os være med nytting til hvis man laver hjemmesider eller andet..

hvis det er noget her er linket - http://dk.groups.yahoo.com/group/animahjem/

så prøv at join og se om det er noget..

knus
angel ejer af anima

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 06-04-05 19:54

Hej Angelica
Jeg kan ikke få det til at virke, men vil bare så gerne lære det.

Må hellere melde mig til hos dig.

Nusnus

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 06-04-05 20:19

det lyder fornuftigt.. så ser vi på det igen..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 20:20

nusnus - er det et fast banner eller et animeret banner ??????

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 06-04-05 20:39

Mirit...
Det er et fast banner, og håber det senere bliver et animeret.....GG

Nusnus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 20:45

nusnus - prøv dig frem - læg banneret - vælg det billede du vil have ind - fjern evt baggrund hvis det ikke har gennemsigtig baggrund - højreklik på billedet - vælg kopier og klik på banneret - vælg ipaste (her kan du vælge som det ene eller det andet - men vælg prøv med new selection så du evt har muligheder for at indsætte shadows og andet) - gem billedet i jpeg eller gif eller hvad du nu skal bruge

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-05 20:47

ps nu ved jeg ikke hvilken version du bruger - men i version 8 og 9 er der en background erazer i venstre sides panel (ligner en blyant med viskelæder) - den kan du fjerne baggrundsfarver med

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 06-04-05 20:58

Hej Mirit...
Det er da skrevet så det er til at forstå.
Tak for hjælpen.

Nusnus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 21:06

haha - jamen sådan skal det vel være når man starter på noget - god fornøjelse - og mange hyggelige timer

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 06-04-05 21:14

Hej nusnus
det billede du vil have lagt over på dit banner skal lægges ind som et nyt layers

hent dit billede
rens det for evt baggrund
kopier det
indsæt det som et nyt layers
du skal lige skifte over til dit banner
og derefter sætter du dit billede ind som nyt layers.
nu har du 2 layers
de skal så smeltes sammen til et
det gør du ved at merge visible layers.
og så er det sådan set færdigt, du kan vælge, at gøre det lidt mere skarpt ved at trykke på sharpen.
nu kan du vælge at gemme det som en jpg fil eller en gif fil eller som en psp fil
men det er jo kun de to først nævnte filtyper du kan bruge på nettet.
god fornøjelse.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 06-04-05 21:20

Til Mirit
Tak..GG jeg skal nok får meget sjov ud af det, da jeg er meget glad for at arbejde på mine hjemmesider, der kan jeg godt få brug for at lave noget, og så er det endnu sjovere hvis jeg kan lave det selv, kan jeg ikke så vender jeg tilbage.....

Til Bevi
Også en stor tak for din hjælp....

Nusnus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 21:30

gør dig selv en tjeneste og prøv dig frem med at lege - så ender det hele godt og man finder ud af en masse henad vejen