/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan jeg spare på mine telefoner?
Fra : Oldboston
Vist : 471 gange
220 point
Dato : 06-04-05 17:24

Jeg har 3 forskellige fastnetnumre på forskellige adresser (bolig, fritidshus m. v.) og 1 mobilnummer hos TDC. Jeg har også internetabonnement hos TDC. Desuden har min hustru 1 mobilnummer med taletidskort hos en anden operatør.
Vi telefonerer ikke ret meget, især er der et af numrene, der næsten ikke er i brug. Men abonnementsudgiften alene for de 3 fastnetnumre løber op i ca. 5.000 kr. Vi vil helst bevare fastnetnumre på de tre adresser, men vi kan jo kun være et sted ad gangen, -- er der ikke en måned, hvor man kan få rabat ...evt, ved at gå over til en anden leverandør? På mit arbejde bruger vi CYbercity som it-leverandør, og de fungerer fint, men der er jo flere andre.-...kan man bevare sine telefonnumre og få rabat, hvis man skifter til en anden leverandør...eller mon TDC vil give "kernekunde"-rabat, hvis man sprøger pænt? Jeg er ikke så interesseret i et svar med, at vi kan nøjes med at bruge mobiltelefoner på de to adresser, for vi er ikke så glade for mobiltelefoni.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 06-04-05 17:50

du vil nok kunne spare en del ved at din boligtelefon at få den lavet om til iptelefoni hos cybercity så spare du abonoment, internetabonoment og samtale på telefon til tdc
cybercity's iptelefoni er inklusiv internet og samtale til danske fasnet numre er gratis

du kan flytte dit nummer med til den ny telefon
iptelefoni hos cybercity virker ganske godt og kan varmt anbefales
jeg bruger det selv

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 06-04-05 17:53

Det lyder da horribelt at have så mange abonnementer. Det vil da være rigeligt med 1 (skriver et)
abonnement, og når i tager hjemmefra, så viderestille til jeres mobiltelefon, og når i ikke bruger den ret meget , at ringe ud fra, vil jeg anbefale at bruge Telmore med automatisk optankning på mobilen, det koster ikke noget i abonnement. ------ Men TDC har jo også deres system med automatisk omstilling til mobilen, når fastnettelefonen ikke bliver taget derhjemme. - Tag en snak med TeleDanmark-butikken, og de vil kunne give dig et godt råd.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-04-05 18:22

Foreløbig tak for svar, dem vil jeg se nærmere på, også hvis der kommer flere svar. Jeg kiggede lige i telefonregningerne fra sidste år. En af ulemperne er, at der med 3 fastnetnumre og et mobilnummer + internetabonnement kommer 20 regninger om året, med et utal af detaljer, så er der 23 øre i rabat på en samtale, så er der et gebyr, så der der noget helt tredje, etc, det er et helt studium at skulle læse regningerne. Jeg kan se, at vi i vores helårsbolig betaler 4.000 kr. om året, hvoraf ca. 1.400 er abonnement, i fritidshus og et sted mere betaler vi 2.200 om året, igen med 1.400 i abonnement hvert sted, og så er der den ene mobiltelefon med 2.800 kr og taletidstelefonen med 700 kr. til taletidskort og endelig er der internetabonnementet med 600 kr., så i alt er vi oppe omkring 13.000 kr. i udgift. Det lyder smart det med IPtelefoni, men til stilke vil jeg sige, at det duer ikke for os at bruge mobiltelefoner de to steder vi kommer uden for helårsboligen, der skal vi også have fastnettelefon. Så problemet er at få reduceret abonnementsudgifterne. ---- håber på at I vil uddybe svarene

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 06-04-05 23:44
Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-04-05 05:49

Stadig ville jeg tage en samtale om løsning ved en "Telebutik". Jeg har tidligere, for nogle år siden, haft firmatelefon og privat, på samme linie, med det samme nummer, men så ringede den begge steder, om det lader sig gøre i dag, - ved jeg ikke, men der er så mange løsninger. -
Måske skulle du tale med en internet og telefonudbyder som TISCALI.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 20-04-05 20:11

I skal have tak for svarene, både stilke og poul_from. Jeg havde håbet, at der måske er en bruger, der selv har prøvet at have flere forskellige fastnetnumre og selv har en erfaring med, hvordan man kan få prisen ned. Jeg kan jo se på mine regninger, at jeg betaler 4.200 kr. alene i abonnementsafgift for 3 x fastnet, selv om vi jo ikke kan være alle 3 steder på en gang, de sidste 9.000 kr. er så mobiltelefon, internetabonnement og samtaleafgift. Er der ikke en af udbyderne, der giver "kernekunderabat" eller lignende, så man i det mindste kunne spare et par tusinde om året. Selv om jeres svar er gode, vil jeg forsøge at hæve pointene til 220 og så se, om der kommer et svar, der er loige til at gå til, ellers må jeg slå plat og krone mellem stilke og poul_from. venlig hilsen Oldboston

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 220 point
Dato : 20-04-05 21:08

hej
gå ind i en telebutik forelig dem dine ev. krav få dem til at lave et tilbud
på det hele sig hvordant du vil have det og hvad prisen bliver
det er en jungle at finde ud af da der kommer nye tiltag fra de forskellige
teleselskaver ikke hver dag men næsten
men husk også der er noget der hedder sevice hvis noget ikke fungerer
det kan godt være dårigere visse steder
man får jo som bekent hvad man betaler for

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 12-05-05 21:52

Tak for svaret 1133.