/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Køb af Browning GTS
Fra : 29
Vist : 4255 gange
20 point
Dato : 05-04-05 20:15

Da jeg er ved at tage Jagttegn og har været ude ved en forhandler for at kigge på våben. Er jeg blevet forelsket i en brugt Browning GTS 12/76. Forhandleren vil have 8150kr for våbnet og siger at det koster 17.000kr fra nyt af. Men er den pris jeg skal give fair nok? Jeg vil også gerne høre om der er nogen der har kendskab til dette her mærke/våben?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 20:24

Det er uden al tvivl et vidunderligt våben og prisen ser også OK ud. Kunne du købe et tilsvarende fra en gammel jæger, altså uden forhandleravance og moms, ville prisen ligge på 4500-5000 kr. Du skal selvfølgeligt sikre dig at våbnet er i fuld funktionsdygtig stand. Kikkertstolen skal være i orden o.s.v. Hilsen Arne. Knæk og Bræk

Kommentar
Fra : 29

Dato : 05-04-05 20:29

er der nogen der har kendskab til den originale pris på våbnet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 20:33

Som med alle andre våben afhænger prisen meget af, hvilke træsorter der er brugt og hvilke ciceleringer og andre udsmykninger våbnet har. Så det kan der ikke siges noget generelt om.

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 20 point
Dato : 05-04-05 22:05

Desuden kan denne type være graveret og have skæfte træ i flere forskellige kvaliteter,hvilket har stor indflydelse på prisen så 29 har du stået i forretningen med våbenet i hånden og følt,at det var den du ville ha` så køb den og glemt alt om,hvad den har kostet. Du køber den vel for at bruge den og ikke for at sælge den videre?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-04-05 22:06

Desuden kan denne type være graveret og have skæfte træ i flere forskellige kvaliteter,hvilket har stor indflydelse på prisen så 29 har du stået i forretningen med våbenet i hånden og følt,at det var den du ville ha` så køb den og glemt alt om,hvad den har kostet. Du køber den vel for at bruge den og ikke for at sælge den videre?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 22:21

bb1 - Du har ikke uret, men det du skriver er jo en tro kopi af mine kommentarer:

Jeg skrev:
Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 05-04-05 20:33

Som med alle andre våben afhænger prisen meget af, hvilke træsorter der er brugt og hvilke ciceleringer og andre udsmykninger våbnet har. Så det kan der ikke siges noget generelt om.

Hvorfor synes du at dit svar er bedre end mit?

Læs hele tråden før du svarer.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-04-05 22:39

Hvorfor bliver du sur over mit svar gode arne ? For læser du det jeg har skrevet så er der jo tilføjet en dimention mere og jeg har jo på ingen måde skrevet noget om,at dit er dårligt.Jeg mener blot at 29 måtte ledes lidt videre ellers havde han vel lukket tråden allerede efter at have fået dit udemærkede svar,sådan er reglerne jo herinde - er man tilfreds med svaret lukker den der har startet tråden.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-04-05 09:18

Som bb1 siger--kan du lide våbnet så køb det, men det vigtigste må være at det passer til dig, at det falder rigtigt, det vil jo være lidt trist, hvis du bagefter skal til at bekoste tilretning af skæftet.
Om prisen er rigtig er ikke nemt at udtale sig om når man ikke har set "kanonen" og hvad den har kostet fra ny, aner jeg ikke.
Har du undersøgt "kikkertstolen"
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : 29

Dato : 08-04-05 17:03

Model GTS (Game/Target/Sporting) kom med i Browning programmet i 1997. Målet med GTS var at udvikle et våben, som opfyldte både den kræsne jægers og sportsskyttens krav til våbnet. Browning GTS er siden introduktion i 1997 blevet det mest solgte Browning våben på det danske marked, hvil-ket beviser, at konceptet er faldet i de danske jægers og sport-skytters smag. Model GTS har alt, hvad den kræsne skytte kan ønske sig af et kvalitetsvåben:
• 3" magnumkamre
• Invector+ chokes
• BACK BORED løb
• 10 mm bred sigteskinne
• Oliebehandlet skæfte i valnøddetræ med "tulipan""forskæfte
• Unikke graveringer

Kommentar
Fra : 29

Dato : 08-04-05 17:05

oven over er beskrevet bøssen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 22:00

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : 29

Dato : 08-05-05 22:30

Tak for svaret bb1.

Kommentar
Fra : UnDeadHunter

Dato : 23-03-08 11:58

Hvis geværet er i fin stand. og ikke er slidt for meget. er det en god pris. Men en Browning Gts koster kun 12500 ny. Hilsen Jesper :)