/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Graviditet
Fra : Helle13
Vist : 1149 gange
120 point
Dato : 05-04-05 19:17

Er der nogen der har erfaringer med "kanonkuren"?
Den til både kvinder og mænd.

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 130 point
Dato : 05-04-05 19:25

Citat
Den såkaldte "Kanonkur" er en kur for barnløse par - der er en kur beregnet for kvinden og en for manden. Det anføres som en fordel, hvis begge tager den samtidig.

Kuren består bla. af Ovarium D6, der er en slags homeøpatisk "udtræk" af æggestokkene. Det bliver brugt sammen med en række kosttilskud og skulle øge chancen for graviditet. Det oplyses, at hvis kuren ikke hjælper efter et halvt år. så kan man lige så godt stoppe, da den så formentlig ikke vil hjælpe.

Kuren skader ikke, men det er heller ikke dokumenteret, at det rent faktisk øger chancen for graviditet.

Hvis du planlægger graviditet, anbefaler Sundhedsstyrelsen at tage mindst 400 mg folinsyre daglig fra en måned før graviditeten til 3 måneder inde i graviditeten.

Med venlig hilsen
Lise Larsen
Farmaceut

se også www.min-mave.dk/index.php?vis=artikler&gaatil=326&id=65

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 19:33

computersmeden - Husk lige at fortælle hvor du har dine citater fra så vi andre interesserede får mulighed for at checke dine citater. Det er det der hedder Reference-angivelse. Venlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-04-05 20:05

ja, du har ret her kommer det www.apoteket.dk under spørg apoteket

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 06-04-05 23:10

Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med kuren - eller kender nogen som har?

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 07-04-05 20:17

Jeg kender ikke til kanonkuren, men har et andet godt råd mod barnløshed, som jeg kender flere par der har haft held med.

Man køber simpelthen et pesar og sætter det op med mandens sæd i, så sover man natten over med det, evt med benene lidt opaf.( Naturligtvis skal sæddræbende creme undgås.)
Dette gøres naturligvis den dag kvinden har ægløsning, hvilket kan ses ved en lille temperaturstigning.

Ovenstående er absolut uden bivirkninger og kan gøres uden "fremmed" indblanden!

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 07-04-05 21:13

Tak for svaret computersmeden.