/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vil lære om programering???
Fra : Tec_Raven
Vist : 462 gange
20 point
Dato : 05-04-05 17:26

hvilket skal jeg læse VB??? har igen baggrund idet så jeg skal lære helt fra bunden af,hvilke programmer jeg skal bruge osv:)......ja føler mig lidt dum ved at sige det,men det er næsten lige før det skal stå "så skal du trykke på Ctrl+Alt osv" hehehe er helt newbe idet.Men vil blive glad vis nogen kunne vise mig nogen links eller gode bøger som jeg kunne læse med nogen øvelser. PFH tak:)

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 30 point
Dato : 05-04-05 17:33

Jeg havde engang en bog der hed "Visual Basic". Den var skrevet i et ret let sprog. Prøv at spørg på biblioteket!

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-04-05 17:34

du skal nok begynde med de hæfter man kan få for omkring 50,-
VB for dummis - VB for begynder m.m
de kan lånes på dit lokale bibliotek

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 05-04-05 17:41

Tak for de svar tænkte nok det var der jeg skulle lede (bibloteket) Jo lige en anden ting i skal nok re¨gne med jeg skriver en masse ???mål når jeg kommer i gang hehehe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:41

Her på Kandu findes der 3 kurser. Se menuen ude til venstre. Måske kan du bruge dem. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 05-04-05 17:43

er i gang med HTML :)

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:44

Jamen jeg glæder mig da se dig lave de nyeste spil :) Held og lykke med det Tec_Raven!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:47

Og bare spørg løs, det er jo det der er meningen.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 05-04-05 17:47

skriver lige når det er færdig lol kan ikke tag så langtid. ;)

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 05-04-05 17:51

det bliver der ingen tvivl om at jeg vil gøre ,en masse ??mål:)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-05 19:25

Er det til nettet; web-programmering/-design eller enkeltstående (*.exe) applikationer du ønsker at gå i krig med ?

...eller er det programmeringskoncepter/-paradigmer i almindelighed, du ønsker at vide mere om ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : GeekNet

Dato : 05-04-05 21:19

www.udvikleren.dk er der en Guide om hvordan du laver din Egen web browser i Visual Basic eller www.hjemmesideskolen.dk hvis det er hjemmeside du os er igang med !!!!!!

<Geek-Net/>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-05 22:03

Som GeekNet skriver : http://www.udvikleren.dk/article.php?techid=4&aid=243

Ps. Takker GeekNet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 05-04-05 23:40

:_)

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 15:51

jeg bukker & takker for alle jeres svar det jeg tænker på er til hjemmesider & lave sinne egne scripts til Fks. irc osv også til programering. Har tænkt på at få fat i den bog fra IDG Forlag den hedder noget vituelbasic vist nok 6.0 ville det ikke være en god start,som nogen skriver der jo de hæfter/bøgger der??? men er gået i gang med HTLM her på siden:) 1000 tak for jeres svar MVH Tec_Raven

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-05 16:27

Tec_Raven -> Jeg skriver da lidt om web-udvikling ...en gang imellem :

http://home20.inet.tele.dk/friheden/temp/DHTML_kursus.rtf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 17:07

Har skrevet det føreste som der står i det kursus her på siden om HTML og lavet det i notesbloke,men når jeg skal gemme som C:/minhtml.htm. eller er det minhtlm.htm. men den vil ikke godt tag det, den siger det er et ugyldigt..... aghhghj forfa... kan ikke huske det siste der stod,men jeg skriver det i den øverste line,den som som kommer frem når jeg går op i filer og siger gem som også er det jeg skriver det det som jeg har skrevet øverst.Hvad gør jeg forkert:(???? PLZ hjælp en newbe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-05 17:57

[hør] Prøv http://html.dk

..eller, hvis du har det ok. med engelsk ? (..det er et Norsk site ) : http://www.w3schools.com/

Læs f.eks. først : http://www.w3schools.com/site/site_intro.asp ..for at danne dig et overblik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 18:03

tak jeg kan se jeg har alle mulighederne for at få noget support her så tak for det

Godkendelse af svar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 18:05

Tak for svaret epidedymittis.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 18:16

glemte lige og sige at jeg er glad for alle de svar jeg har fået,og tror at de er lige gode alle sammen men det med den bog der tror jeg nok jeg må få fat i, også komme igang med nogen øvelser,er i gang med en her på siden den der HTML, men som jeg har skrevet engang vil det ikke lige som jeg vil (piv), men jeg gir ikke op, vil gå mange af de links igennem og se om der er nogen øvelser der også. Et stort TAK til alle der har ville hjælpe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-05 18:19

Happy coding...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 18:35

Tak molokyle ;) er ved at gå udvikleren i gennem tak for de links også til GeekNet self for dem.men forstår stadig ikke hvorfor jeg ikke kunne lave den første øvelse fra den her side (HTLM) skrev det der stod jeg skulle, ligesom i den kasse der er vist og gemmer som c:/min osv, iden øverste linje der hvor der står filnavn vist nok ihvertfald den øverste jeg skriver det der står jeg skal skrive der ?????