/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Kontakt med de afdøde !
Fra : Strandkro
Vist : 2224 gange
50 point
Dato : 05-04-05 01:13

A
Er det nogen af jer har været i åndelige eller fysisk kontakt med en eller flere afdøde ?
(se punkt "Ups" som omhandler de ikke gældende fysiske kontakt)

B
Hvis svaret er - JA!
Med hvem ?

C.
Hvad sket der på mødet ?

D.
Angiv tidspunktet (Morgen - middag - natten ?)

E.
Kan du bevise eller sandsynlig gøre kontakten ?

UPS ! OM FYSISKE KONTAKT !
Det gælder ikke at kysse, røre ved, osv. en død person før begravelsen har fundet sted !
Berøring af kremeret æske som hældes over havet eller lign gælder heller ikke !

Anmodning !
Jeg ønsker kun kommentar fra de personer som selv har haft direkte kontakt !

Accepteret svar
Fra : jbkf

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-05 09:30

hej strandkro

min mand døde for et år siden af lungecancer.
den første tid her i vores hjem var hans syge lugt.
pludselig en dag kom hans raske duft, jeg kunne gå rundt i huset og følge, hvor han var.
når jeg går i seng er han der og når jeg er ked af det.
jeg har været hos et medie i solrød, hun var i kontakt med min mand, hun sagde ting som hun absolut ikke kunne vide eller snuse sig frem til, omtalte bl.a. at jeg vidst havde glemt at få klippet roserne og plukket æblerne på den gamle træ, og flere personlig ting.
bevise det kan jeg ikke, udover jeg har et bånd fra dette møde som mine børn har hørt og de er ikke i tvivl om at det er deres far
m.v.h.
jbkf

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 09:58

følger lige lidt med her - er ganske spændt på om nogen ønsker at lægge sine oplevelser eller mangel derpå ind her

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-04-05 11:11

Hvad skal du bruge disse oplysninger til "strandkro"?
Ofte er mennesker sårbare efter sådanne oplevelser og lette at udnytte, så hvad skal du bruge det til?
Hvis du selv har haft en oplevelse der matcher de krav du stiller fortæl venligst om den/dem, så kan det være at du bygger en tillid op.
blot en betragtning!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:13

modersvilje - der er ikke nødvendigvis tale om noget der relaterer til sorg - sårbarheder eller lignende i spørgsmålet - som for i øvrigt er rimelig spændende

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 12:47

Ja, selv om du frabeder dig kommentarer fra "uvedkommende", vil jeg alligevel også blande mig lidt.

For jeg tror heller ikke særlig mange vil skrive om den slags oplevelser.

og jeg giver modersvilje fuldstændig ret i, at sårbare mennesker er lette at udbytte/udnytte.

Ved så godt, at det ikke er det du er ude på Strandkro, men at du lige som mange andre forsøger at finde nogen svar (som måske aldrig findes)

mvh dova

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 05-04-05 17:32

Citat
Hvad skal du bruge disse oplysninger til "strandkro"?

Svar
a. Få mere erfaring om emnet
b. at lærer om bedømmelse af årsagen som fremprovokere en ærlige oplevelse. (ærlige læs; ikke usand historie)
c. at lærer om bedømmelse af om en ærlige oplevelsen er fiktiv eller fakta.
d. at lærer om bedømmelse af om hvorvidt oplevelsen er blot en påstand for at opnå et eller hos andre .
c. Emnet er mild sagt spændende

Citat
Ofte er mennesker sårbare efter sådanne oplevelser !

Svar
ABSOLUT UENIG !
Hvad enten det enkeltes ærlige oplevelse er indbildning eller fakta - så oplevelsen bringer en tryghed og lykkelige følelse til opleveren - Har du nogen sinde hørt om det modsætte ?
Jeg tillade mig at henvise til indlægget fra JBKF !

Citat
Sårbare mennesker er lette at udbytte/udnytte.
Svar - Det er korrekt - men ikke i denne sammenhæng og slet ikke i KANDU.DK forum hvor de enkelte personer er ANONYM.

Citat
Hvis du selv har haft en oplevelse der matcher de krav du stiller fortæl venligst om den/dem,
Svar:
Min anbringende komme når jeg lukker emnet !

MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 19:44

tror mange har oplevet både indbildte og rigtige oplevelser lige hvad det angår - mange med følelse af netop tryghed, mange med undren og endnu mange med skræk og mystificering. Det er et spørgsmål "man" helst ikke snakker om offentligt - vores verden her i vest er ikke gearet til at modtage - eller viljen er der ikke. Har ofte undret mig over hvad i alverden det egentlig er "man" er så bange for lige i det sammenhæng. Den åndelig verden er jo unik - måske derfor ????
Jeg har oplevet en del - men føler ikke nogen særlig trang til at videre formidle det netop i dette forum - sådan er det mange der har det. (der findes nu også masser sider hvor man kan dele viden og stille spørgsmål i forvejen)

atter et lille ps

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 05-04-05 21:07

jeg har ingen problemer med at fortælle om mine hændelser, da det er en nydelse for mig, hvergang min mand giver mig et vink om, at selvom min mand ikke er hos fysisk så er han her psykisk, som han lovede mig, inden han gik over på den anden side, ensomhed og savnet bliver ikke belastende, når jeg inde i mig selv ved at han forlader mig aldrig.
skræk og uhygge er bestemt ikke på tale, jeg tror at dette foregår i tv udsendelser som åndernes magt og lign.
m.v.h.
jbkf

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 21:10

jamen det er jo lige det de er så smukt og trygt jbkf

jo det er delvis også det der foregår i hvad man mest ser i bla åndernes magt og lign - folk der bliver glade efter den første forvirring og overbevist pga helt personlige ting ingen kunne gætte osv osv - dejligt at høre så afdramatiseret version som din

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 00:12

Strandkro
jeg tror du har misforstået det med hvem der vil udnytte sårbare mennesker.
Nu kan jeg selvfølgelig kun forklare hvad jeg selv mener med det, og ikke hvad modersvilje mente med bemærkningen.

Jeg mente, at mange der oplever et tab, og virkelig har et ønske om at kunne komme i kontakt med en afdød, ofte kommer til at betale dyrt for noget der for dem lyder som sandheden, fordi det er det de gerne vil høre.
Og det er da rigtigt Strandkro, at for nogen kan sådan noget bringe tryghed og "lykkefølelse" ind i et sind, men alligevel synes jeg, at det er /kan være en udnyttelse, at tage sig betalt for en andens sjælefred.

Mennesker har vidt forskellige måder at bearbejde sorg og tab af en nærtstående.
Og nogen finder ro ved at overbevise sig om, at den afdøde virkelig "er der" stadigvæk.
Fordi det på en måde mindsker tabet og sorgen.
Men som jeg vist også nævnte i et af dine andre spørgsmål, mener jeg, at det er noget der undfanges i ens egen (under)bevidsthed, og at følelsen ligger og arbejder så kraftigt, at den på et tidspunkt bliver "virkelig".

mvh dova

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 00:58

Dova
OK ! OK ! OK!
Mange varme hilsner
Strandkro

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 02:41

lige på sengekanten:
der findes da helt klart plattenslagere der forsøger at franarre folk deres penge - ingen tvivl om det !
MEN - enhver åndelig rådgiver - healer - osv - med respekt for sig selv ville ikke gøre sådan noget men bruge den viden vedkommende har og kan bruge netop for at gøre nytte (på mange måder)
Der er da mennesker der forestiller sig ting og sager - men kan det så trøste og give tryghed så er det helt ok.
Hvis man ikke selv har oplevet kontakt til en afdød kan det måske være svært at tro på - men en direkte afvisning virker på mig som en ensporet ikke åben tankegang.
Virkningen af den almene mening om at sådan kontakt er fantasi og opspind har en effekt der får mange til at tie - af angst.
Den der har oplevet en afdødekontakt VED !
NU..................

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 04:20

Miitdk
Alt respekt for din indstilling og mening - dog er vi enig om at der findes planttenslager som forsøger sig at franarre folk deres penge !

Den stor spørsmål er herefter - at hvormange procent af disse menneskekærlige rådgiver er ærlige ?

MANGE HILSNER
Strandkro

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 13:21

Strandkrig uuuuups - ups sorry - standkro - ærlighed er et begreb der har flere aspekter - "min ærlige mening - min ærlige opfattelse - osv" - en person kan være direkte og inddirekte ærlig - det er i og for sig en opfattelse (hvis ærligheden er udokumenteret)

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 08-04-05 01:56

Tak for svaret jbkf.

Jeg tror på at din beskrivelse af oplevelsen er ægte !

Dit indlæg er en bekræftelse på at en oplevelse (uanset om det dækker virkeligheden eller blot indbildning) er altid positiv.

Det understøtter samtidigt min opfættelse af at en - ikke gennem spiritismisk - men gennem hypnose (eller medicinsk) fremkaldt oplevelse er vejen til behandling af en del følelsesmæssige lidelser.

Staten både anerkende og støtte forskning og uddannelse - fremfor at overlade markedet til tvivlsomme alternativ behandler som blot udnytter godtroende folk !

Tak for din tillid !

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 08-04-05 02:00

TIL JBKF
Der er indgået en undladelse / fejl !

Rettelse:l

Staten BURDE anerkende, støtte forskningen, og uddannelsen om disse muligheder - fremfor at overlade markedet til tvivlsomme alternativ behandler som udnytter blot godtroende folk !