/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alb ventil
Fra : z3st
Vist : 1035 gange
20 point
Dato : 04-04-05 22:16

Hey..

Jeg har har Opel Kadett fra 1988, Caravan, eller hvad den nu hedder når det er en stationcar på gule plader.
For nylig er bremsen holdt op med at virke, og jeg har så fundet ud af det er ALB-ventilen som sidder ved bag-akselen, som er blevet hamrende utæt.
Er der nogen derude som ved hvor man kan købe sådan en, og hvad den evt koster? Har prøvet T-hansen, og Hoyers autodele, men begge steder får jeg at vide at det er en reservedel som ikke går i stykker og derfor ikke kan fås. Tør slet ikke tænke på hvad en original Opel reservedel koster.

Mvh Rene' Eriksen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-05 22:22

Hvis den ikke kan fås de nævnte steder... og som påstået aldrig går i stykker, hvorfor så ikke finde en hos en hugger (autoophug)? Opel Kadett er vist ikke så dyr i reservedele, så spørg dog hos din nærmeste forhandler - det koster i hvert tilfælde ikke noget.
Held og lykke med dytten
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-05 22:32

NB: Fordi den er hamrende utæt (din Anti Lock Brake ventil), så ku' det i øvrigt være, at det kunne ordnes med et paknings- reparations- sæt (hvis man kan købe sådan et). Har ikke selv den store erfaring med den type ventil(er).

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 04-04-05 22:55

Prøv www.byensautogenbrug.dk, ring til dem, så kan de svare om det har delen, og hvad den evt. koster

Kommentar
Fra : kimmer112

Dato : 04-04-05 23:05

Prøv evt. www.dataophug.dk det er en masse ophuggere landet over der har fælles lager.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 05-04-05 12:33

hejsa,

Har du prøvet Autobremsen på Prøvensvej i Rødovre?
tlf 36702060, der har jeg altid fået det jeg skulle bruge. Hvis de ikke har det hjemme, så skaffer de det

Mvh
BigDane_dk

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 02-06-05 14:25

CLAN>>> Man kunne også kalde den det den hedder: Automatisk Lastafhængig Bremsekraftregulator.

Det hedder den ihvertfald på lastbiller olign.

Det skulle være mærkeligt om ikke du kunne finde den til en rimelig pris hos en hugger, som nogle af de andre også foreslår. Vil dog ikke anbefale Byens autogenbrug. Det kan godt være at de har delene, men de tager sig også godt betalt, hvis du forstår...

Mvh. Bo.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 01-01-06 22:23

Hejsa;

Hvad så? hvordan går det med din ALB ventil?

Mvh
BigDane_dk