/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Wireless AP / Router
Fra : Jacobba
Vist : 376 gange
40 point
Dato : 04-04-05 20:21

Hej!

Jeg har et 3Com wireless AP som jeg har brugt sammen med min tidligere ADSL forbindelse.
Forbindelsen var ADSL -> Modem -> Wireless AP -> Centrino PC

Da jeg har skiftet udbyder har jeg nu fået en router med fra dem og jeg forsøgte opsætningen:
ADSL -> Modem -> Router -> Wireless AP -> Centrino PC
Det dur ikke og udbyderen mener at det er fordi der er router i AP og at man ikke kan have 2 routere efter hinanden.

AP kan omstilles mellem: Access Point mode, Client Bridge mode, Repeater mode.

Mit spørgsmål: kan jeg bruge mit 3 Com 3CRWE454G72 til trådløst at forbinde min centrino PC til Internettet? Hvis ja, hvilket mode skal så jeg bruge?

På forhånd tak for hjælpen (3Com vil ikke yde support da produktet er over 3 mdr. gammelt)

Med venlig hilsen,
Jacob

Sorry, har kun 40 points ;o(

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-05 20:50

Problemet kan opstå, hvis begge routere bruger sammen Gatway adresse, eller hvis de køre i hvert sit supmask område.
D.v.s. at den ene ex. bruger 192.168.0.1 og den anden 192.168.1.1, samt din supmask er 255.255.255.0 - Her må du så prøve at ændre supmask i den første router til 255.255.0.0

Men prøv om du kan nøjes med din wireless AP efter dit ADSL modem. Den anden router er jo blot en der leveres med dit abonnement.

Nu er 3Com jo ikke særlig kundevenlige. De burde yde support i hele garantiperioden.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 04-04-05 23:29

Hvis dine to routere bruger den samme gatway adresse, så ændre den der sidder som nr. 2 til 192.168.?.2 og lad den køre med fast IP på WAN til den anden router.

Det globale internet er jo et hav af routere sat sammen i et kæmpe netværk, så det burde jo kunne lade sig gøre, når bare de er indstillet rigtigt, så de ikke kollidere med hinanden.

Evt prøv med: Access Point mode og Client Bridge mode, og se hvordan den opføre sig!

Kommentar
Fra : Jacobba

Dato : 03-05-05 20:23

Hej severino,

Jeg har pga. flytning og nyt job endnu ikke fået prøvet dine løsningsmuligheder - men mange tak for dem! Jeg vil gå videre med dem så snart der falder lidt ro på igen

Godkendelse af svar
Fra : Jacobba