/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import af gas-softgun fra Hongkong
Fra : Chrillemand
Vist : 2610 gange
50 point
Dato : 03-04-05 18:41

davs..!

Hvis jeg får tilsendt en softgun fra hongkong, kommer der så en eller anden form får told på? Eller afgift?

\\Chrille

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 19:56

Ja, det gør der. Alt der bliver importeret fra IKKE-EU-lande bliver pålagt en toldafgift. Denne kan variere afhængigt af hvad og fra hvilket land.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 19:58

Du kan selv gå ind på Told & Skat's hjemmeside og læse alle reglerne. http://www.toldskat.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-05 21:07

Det er heller ikke sikkert den umiddelbart udleveres fra Tolden.

Softguns hører på nogen områder under våbenloven, og må normalt kun benyttes af personer over 18 år.

Personer fra 16 -18 år må dog med forældres underskrift. bruge våbnet på en politigodkendt bane i en klub som de er medlem af. Men transport til fra banen må ikke foretages af personer under 18 år.

http://www.dragons-lair.dk/pages/content_softguns/main_thelaw.htm

Der er også link til de sider i våbenloven og våbenbekendtgørelser der omfatter softgun.

mvh dova

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 04-04-05 14:05

Arne, hvis jeg fortæller dig at det er en softgun med gas, inklusiv et par tun-dele. Det løber op i 1200kr med fragt. 1000 uden. Og det bestilles jo fra hongkong. Hvad vil prisen så blive ca.?

Har kigget lidt på told og skat's hjemmeside, men den er meget uoverskelig for mig, så jeg har svært ved at finde oplysninger derinde...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 14:17

Da der er tale om en legetøjsvåben er det toldfrit, men da du køber det som privatperson, skal du tillægge 25% Moms. Prisen bliver altså totalt 1500 Kr. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 05-04-05 14:07

1) kan man så ikke lade som om man er en virksomhed?

2) Kan der ikke risikere at komme told på også? Har hørt at der kom told på ting fra især USA...?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 14:12

Jeg har talt med Toldvæsenet og en Softgun ER klassificeret som værende legetøj og er dermed toldfrit. Og du kan ikke bare lade som om du er en virksomhed, sådan noget har Told&Skat check på. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 14:15

Gå lige ind i denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/64121 der er point til dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 16:05

Hvad så Chrillemand? Synes du ikke at du har fået svar på dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 05-04-05 16:31

jhaaa, sådan da... men er du 100% sikker? Kan jeg risikere at der ikke kommer moms på? Og er du 100% sikker?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-05 16:35

Som sagt har jeg talt med Told&Skat. Der KOMMER 25% Moms på. Og prisen bliver 1500 kr inkl. Moms.
Ja jeg er 100% sikker fordi jeg netop har talt med Told&Skat om spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 05-04-05 19:44

Tak for svaret arne.jakobsen.

Det var lige de ord jeg havde brug, selv om det var noget lort alligevel... Men det kan alligevel sagtens betale sig at at købe det dernedefra alligevel...

jeg kan give dig et link hvis du er interesseret...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 19:49

Nej tak Chrillemand. Jeg fik nok af at "lege" soldat da jeg gjorde tjeneste i Søværnet som proffessionel fra 1972 til 1981. Kandu have det godt. Vi snakkes ved i andre tråde.

Kommentar
Fra : Tjallae-dk

Dato : 21-05-12 19:38

Hey du kunne vel ikke lige komme med en hjemmeside der til har selv i tankerne og købe hjem der fra nemlig :)