/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
HJÆLP!!! Min skærm slukker!!!!
Fra : bisse99
Vist : 757 gange
200 point
Dato : 03-04-05 16:37

Hej..

Jeg har et stort problem med min nye Xerox XA7-19i.. Den slukker af sig selv ind i mellem, det kan fx være når jeg surfer på nettet. Den blå lampe står bare og blinker, og hvis jeg så tænder for den, sker der ikke noget. Jeg genstarter så min computer, hvilket ikke giver noget resultat på skærmen.. Det ender med at jeg slukker for strømmen, og tager strømstik og DVI kabel ud, venter ca. 30 min og sætter det i igen. Dette bevirker så at min skærm vil starte igen indtil samme problem opstår.... Jeg har også været ude for at jeg fx. har slukket for skærmen i en periode på flere timer, og når jeg så tænder den igen opstår samme problem. Kan hverken starte den, på den ene eller anden måde.
Hvad skal jeg gøre???

Har prøvet med ny driver til grafikkort og til skærmen, men det hjalp ikke..

Mine indstillinger i strømstyring til skærmen har jeg også leget med, uden resultat.

Håber at nogle kan hjælpe, da jeg ikke kan leve med ovenstående problem.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-04-05 17:01

hvad siger manualen til skærmen ????

Kommentar
Fra : bisse99

Dato : 03-04-05 17:10

Jeg har læst manualen fra A-Z uden resultat. selv under troubleshooting i manualen står der desværre ikke noget som kan hjælpe....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-05 17:25

Måske en "MANDAG"'s skærm.
Du har vel stadig garanti på den???
Er der nogen steder den føles varm?

Kommentar
Fra : bisse99

Dato : 03-04-05 17:59

Nej den føles ikke varm... jeg kan faktisk nå at retunere den da den kun er 12 dage gammel. Men ville gerne have det til at virke, da jeg ellers er glad for den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-05 18:12

Så skal du i hvert fald reklamere over den! - Måske har de en magen til, som virker hele tiden!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 18:14

har du checket om der er en lidt løs forbindelse ???? Har du evt. checket skærmen på en anden pc ????? prøv at se om der er noget du kan bruge her for eks:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?postid=472406

Kommentar
Fra : bisse99

Dato : 03-04-05 19:31

Der er ingen løse forbindelser.. DVI stikket sidder godt fast i grafikkortet.
Jeg har ikke tjekket skærmen på en anden comp., da min bærbare ikke har DVI indgang. Prøvede det analoge-stik, i stedet for DVI-stikket, hvilket ikke har givet nogle problemer endnu, så måske det er noget med DVI-stikket.

Det mærkelige er jo bare, at skærmen normalt fungerer fint, også med DVI-stikket i. Den går jo bare pludselig død (viser sort skærm), der er ikke noget mønster for hvornår det sker..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 19:41

har du efterprøvet nogen af forslagene der lå i linket jeg sendte med ????

"Prøv at gå ind under egenskaber for skærm\avanceret\indstillinger og se om der er noget der hedder "Reducer DVI-frekvens på højopløsningsskærme" og sæt et flueben i boxen." Ved det har virket hos en bekendt !

Hvis jeg var dig ville jeg få den byttet på stedet !!!!!!!! - eller se den køre hos forhandler for at sikre mig !!!!!

Kommentar
Fra : bisse99

Dato : 03-04-05 19:58

Tak for dit svar... Jeg har efterprøvet de forslag fra linket, men det hjalp ikke...
Jeg kan ikke finde funktionen "reducer DVI-frekvens på højopløsningsskærme", det skyldes nok at mit grafikkort er et GeForce ti 4200 ca 2 år gammelt.

Jeg tager kontakt til forhandleren imorgen..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-05 20:45

Så ny en skærm skal byttes! - Det kan være en koldlodning eller en forbindelse der ikke er klemt rigtigt sammen, så selv mindre bevægelser med kablet, kan medføre at forbindelsen afbrydes!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 20:48

håber du får problemet løst ved forhandleren - eller får byttet - helst så det kan afprøves på stedet så der ingen tvivl er

det er ski da surt også !!!!!!!!