/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
IP telefoni
Fra : fleng
Vist : 609 gange
400 point
Dato : 03-04-05 15:25

IP telefoni: hvem er de gode udbydere af dette produkt? Hvem har erfaring med dette, er det godt eller dårligt fungerer det tilfredsstillende og endeligt hvad koster det? Kan det erstatte en fastnet telefon?
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : newface

Dato : 03-04-05 15:32

Har erfaring med Telefin,det er absolut ikke at anbefale,virker elendigt når PCén er tændt og ingen,absolut ingen reaktion fra Telefins side ved henvendelse.Skiftede til Cybercity,99 kr for ubegrænset taletid ,og overhovedet ingen forskel fra en alm fastnet.Cybercity ringede selv efter oprettelsen og spurgte om alt var i orden

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-04-05 15:41

Har du set spørgsmål og tips igennem ?

http://www.kandu.dk/dk/emne/30108

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-04-05 16:06

eneste ulempe ved Cyber city, er at de ikke udbydes særligt mange steder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-05 16:28

Der er mange udbydere af VOIP (Voice on IP) IP telefoni. Priserne variere meget, især hvis du skal ringe udenlands. Her kan der være meget stor forskel. - Det samme gælder også kvaliteten af samtalerne.
Jeg har valgt at bruge en amerikansk udbyder "I2Telecom", mest fordi min kone ringer en del til familien i sydamerika.
Her er taksten ca. 50 øre i minuttet, men er dog afhængig af dollasernes flagrende kursflugt.
Her er samtalen klokkeren.
Men på nuværende tidspunkt kan man ikke blive tilringet på IP'en, med mindre den der ringer til mig, også bruger den samme udbyder. (Men det vigtigste for mig er, at jeg kan ringe billigt og spare omkring 15 kr pr. minut)
Mit system bruger en adaptor som er koblet til min router på netværket, og den er tilsluttet en standard telefon med nummersender, forsi der skal tastes 13-14 numre. Nu skal der blot trykkes på en enkelt knap.
Jeg indbetaler et beløb til samtaler (forud), ellers er der ingen abonnement.

Men der er sikkert flere der bruger andre former, og udbydere, samt har forskellige erfarringer.

Hvor har de størst behov for at ringe hen? - Det er igen et spørgsmål om taksterne!

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 03-04-05 17:26

Hej..

Jeg har IP telefoni ved www.telsome.dk og er ganske tilfreds. Der kan ringes til og fra min telefon uden problemer. Ligesom hvis det var en almindelig fastnet telefon.

Du han se de forskellige udbydere danske udbydere her: http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere
og der kan du også sammenligne priserne, samt læse meget mere om VOIP.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-05 17:44

Hejsa
Jeg er ganske tilfreds med www.Musimi.dk
De penge jeg spare i abonement opvejer ganke klart at der engang i mellem er et lille blop - ved jeg bruger min PC til andet. Når man køre med PC telefon (PC- viah eadset) bestememr man jo selv hvad man vil bruge båndbreden til... at der så kommer udfaldt er jo logisk nok... Det jo det samme som med resten af livet - tilvalg er nogen gange fravalg også...
Hvis du bare vil tale gratis med andre kan du jo også instalere MSN og bruge lyddelen - den er lige så god og er helt gratis.
Jeg har kun en forbindelse på 256/128 og det virker ganske godt,
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-05 17:46

Med udfald mente jeg at hvis man surfer rundt og downloader samtidig kan der kom udfald...

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-04-05 18:11

det ser lovende ud, det jeg vil bruge er en ekstra telefon som suplement til vores normale fastnet. IP telefonen vil bruge der, hvor vi ringer ud alverden på deres normale nummer uden at skulle betale en hel bondegård. vi har en adsl 1024/512 her burde der ikke være noget problem.
Mvh Fleng

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-04-05 18:11

det ser lovende ud, det jeg vil bruge er en ekstra telefon som suplement til vores normale fastnet. IP telefonen vil bruge der, hvor vi ringer ud alverden på deres normale nummer uden at skulle betale en hel bondegård. vi har en adsl 1024/512 her burde der ikke være noget problem.
Mvh Fleng

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 10-04-05 13:15

Er der ikke nogen som har erfaring med Skype/Olympia som IP telefon. Jeg har set et såsan sæt kan købrs hos Bilka for omkring 900 kr.
Mvh. Fleng

Accepteret svar
Fra : peddersen

Modtaget 400 point
Dato : 11-06-05 21:47

Gå på http://gratissip.dk/frontend/. Her kan du læse alt om ulemper og fordele ved voip og også om de forskellige udbydere. Lad være med at købe Skype. Det er alt for begrænset. Med det rigtige udstyr kan du kombinere voip og alm. fastnet.

Karsten

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 12-06-05 09:10

Tak for svaret peddersen.

Kommentar
Fra : nicholaii

Dato : 24-11-05 13:52

Her er der IP-telefon + 120 min. taletid for 29 kr
http://kandu.dk/dk/tip/12856