/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke åbne Creature House Expression
Fra : ferik
Vist : 621 gange
500 point
Dato : 02-04-05 14:33

jeg har hentet et gratis tegne program her
http://www.gratis-ting.dk/ny/nyheder/vis.php?id=1947
" Creature House Expression " ca 57 MB
Hvordan åbner jeg det ? hvad gør jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-05 15:16

hvis det er en exefil er den næsten altid self extracting - er det en zip skal du unzippe - men prøv at høre om der er nogen der kender til det i forum her:
http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.dk.design.gallery&cat=da_DK_c04797d3-b020-4146-80a3-0593045b0238&lang=da&cr=DK

den gratis download af opdatering er til dem der har programmet i forvejen har du lagt mærke til det ??? Det kan jo være smuttet i farten

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 02-04-05 18:44

Ferik. Du skaL blot følge instruktionerne, ved download vælg "åbn" og ikke "gem" !!
jeg har lige installeret programmet og det fungerer fint og ser iøvrigt spændende ud.
Der er en manuel på 216 side som kan hentes i PDF formatet.
1003jeppe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-04-05 19:10

til 1003jeppe
jeg har hentet programmet 2 gange, og har ikke fået muligheden for at åbne, så der nok en eller anden lille ting jeg gør forkert
kunne du ikke lægge den sti du har brugt
hilsen ferik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-04-05 19:23

jeg har læst om programmet i NORDJYSKE
Artikel indsat!

GRATIS OG GLIMRENDE TEGNEPROGRAM

KREATIVT: Spændende program med unikke tegne-værktøjer til pc og Mac

De fleste grafik-programmer til hjemmebrug arbejder med digitale fotos - også kendt som »bitmap-grafik«. Men vil man være mere kreativ, og tegne noget selv, er det bedre at bruge såkaldt »vektor-grafik«, hvor billedet defineres med matematiske formler. Det har bl.a. den fordel, at man frit kan ændre billedets størrelse - uden at kvaliteten forringes. Den samme tegning kan altså printes ud i frimærke- og plakat-format.
Microsoft købte sidste år et glimrende program af denne type: Creature House Expression 3. Og helt usædvanligt har firmaet valgt at dele det gratis ud på nettet - i hvert fald indtil man er klar med en ny, tilrettet version. Det er en flot julegave, for der er næsten ingen grænser for, hvad man kan lave med dette program: logoer, postkort, festsange, plakater, tegneserier - eller hele kunstværker.
Flotte effekter
Billederne i dette program fungerer som sammensatte kollager. Hvert enkelt penselstrøg kan manipuleres uafhængigt af de andre, så du let kan eksperimentere med billedets elementer. For eksempel ved at strække, rotere og omrokere figurerne.
Tekst kan manipuleres på samme måde. Og det hele kan »stables« i lag, så tingene dækker hinanden, som du ønsker det.

Tidligere var vektor-grafik ensbetydende med simple stregtegninger, men sådan er det ikke mere. Styrken ved Creature House er netop, at programmet kombinerer de bedste egenskaber fra vektor- og bitmap-grafik. Det ses tydeligt i den måde pensler, blyanter og vandfarver opfører sig på forskellige papirtyper. Man kan endda male med udsnit af eksisterende billeder - f.eks. en indscannet detalje fra et maleri - eller bare en klat vandfarve.

Andre værktøjer lader dig arbejde med mønstre, farveforløb og forskellige grader af gennemsigtighed.

Når motivet er færdigt, kan det gemmes i gængse bitmap-formater som jpeg og gif. Disse filer kan dog ikke redigeres på samme måde - så husk at bevare originalen.

Programmet er ikke svært at finde rundt i. I menuerne til venstre har man god samling på de vigtigste værktøjer og indstillinger.

De mange muligheder kan selvfølgelig virke overvældende, men det er sjovt at eksperimentere sig frem. I hjælpe-menuen findes en fyldig vejledning, der skal læses med Adobe Reader (kortlink.dk/g9s). Den er som vanligt på engelsk - men meget pædagogisk og smukt illustreret.

CREATURE HOUSE EXPRESSION 3
* Findes til både pc og Mac.

* Programmet kan hentes via kortlink.dk/g8n

* Det kræves, at man registrerer sig hos Microsoft med et såkaldt ».Net Passport« (gratis).

Accepteret svar
Fra : 1003jeppe

Modtaget 500 point
Dato : 02-04-05 23:55

Ferik! gør følgende: vælg
http://www.microsoft.com/products/expression/
vælg download - vælg windows- mms password- udfyld:CREATURE HOUSE EXPRESSION siden
-ved filoverførsel, vælg "åbn" herefter skal du blot følge anvisnigerne/ udpakningen/ og installationen .
Og du er kørende.
god nat fra 1003jeppe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-04-05 00:17

til 1003jeppe
det gør jeg imorgen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-04-05 16:36

det var vist min hotmail der var problemet

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 03-04-05 16:37

Tak for svaret 1003jeppe.

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 03-04-05 17:11

Ferik. Tak for de gode points håber du får glæde af programmet hilsen 1003jeppe