/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
PC VGA opstart
Fra : erikolin
Vist : 601 gange
200 point
Dato : 02-04-05 14:27

Jeg har installeret WinXP på PC der tidligere kørte Win98. Den starter nu op som altid i VGA mode men når XP starter bliver skærmen sort. Hvordan er det nu man tvinger den til at fortsætte i VGA så man kan fejlfinde ?

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 02-04-05 14:45

hej, inden opstart af Windows XP skal du holde F8 ned og afvent startmenuen. Her vælger du så fejlsikret tilstand. Det kan være, at opsætningen af dit skærmkort ikke genkendes af monitoren. Prøv først, at ændre både kort og monitor indstilling til VGA (SVGA) og standard plug and play. Hvis det så virker, vælger du din skærmkort (måske skal der installeres ny driver). Derefter installerer du din skærm fra den medfølgende diskette (CD). Hvis du stadig har et billede, kan du nu begynde at ændre indstillingerne på skærmkortet (opløsning og farver)
Held og lykke
Ulrich

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 16:15

Det lyder underligt, men har du tjekket for virus? Ellers vil jeg foreslå at du køre en virusscan hurtigst muligt! For det er ikke en normal opførsel - heller ikke for et microsoft styresystem.

Hvis ikke det tidligere indlæg løste dit problem kan det skyldes virus.

Har du ikke et virusscan program kan du finde et på www.trendmicro.com eller søg på virus på google. En hurtig løsning hvis du ikke har en virusscanner og er online er at taste: http://housecall.trendmicro.com/, det er en online virusscanner. Herefter bør du opdaterer dit styresystem, hvis der findes opdateringer.