/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hjælp til at finde en killing..
Fra : RaB
Vist : 3632 gange
50 point
Dato : 02-04-05 12:53

Hey er der nogle der kender nogler der har en norsk skovkat til salg i jylland..??? har været på den blå avis unden held.. og vil vil gerne ha en Hun kat i dag.. så plz hjælp..

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 60 point
Dato : 02-04-05 13:03
Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-05 13:28

www.dyrenettet.dk

Dyrenes beskyttelse.

søg på nettet under katte, Norsk skovkatte, katteopdræt m.m.

mvh dova

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-04-05 14:37

Jeg kan anbefaler flere NFOopdrættere i Jylland. Men det er en længere proces, at købe en racekat som du jo vil.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 14:38

Hej Rab. En god killing er værd at vente på, så det behøver vel ikke være i dag?? Det er en god ting at tage lidt ferie, når man får et nyt dyr, så det ikke bliver helt alene, mens man er på arbejde.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-04-05 14:52

Her er skovkatte.nordjylland www.nazyia.dk

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-04-05 14:53

Eller her www.garfild.dk

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-04-05 14:56

Eller kig her www.dyrenettet.dk

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-04-05 15:03

Garfield ér en Byb´er.... HOLD DIG VÆK. Der er ingen garanti for en sund og velfungerende killing....

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-04-05 15:23

Eller disse..............

1 hun Blåtortie
1 hun Blåtortie m. hvid
Født: 13/8-2004
Salgsklar: NU
Far: IC Fritihiof August Felis Jubaus
Mor: GIC Yiadom's Ice Tea

Mi-Chi
Christina & Lars Kyed
Hvedevænget 3
4173 Fjenneslev
Tlf: 57808426
Mobil: Christina 26788426 / Lars 28268426
E-mail: skovkat@mi-chi.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------

1 hun Rød makreltabby m. hvid
Født: 3/12-2004
Salgsklar: NU
Far: Stenskoven's Legolas
Mor: KJ White Choko Safir

Stjernedrys
Pernille Beate Nielsen
Jægerhusene 52
2620 Albertslund
Tlf: 43629802
E-mail: jager52@vip.cybercity.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
2 han Rød blotchedtabby
Født: 5/1-2005
Salgsklar: NU
Far: DK Skagenrose's Aske
Mor: DK Missiolla's Brenda
1 han Sort bicolour
1 han Creme makreltabby
1 han Rød makreltabby m. hvid
1 hun Sort bicolour
1 hun Blåtortie bicolour
1 hun Sort makreltabby bicolour
Født: 9/2-2005
Salgsklar: 4/5-2005
Far: Dk Insel's Claudius
Mor: Dk Frema Daily

Sonneholt
Kirsten Sonne
Plessensvej 2, Lynge Eskildstrup
4180 Sorø
Tlf: 57849193
E-mail: kirsten@sonneholt.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
2 han Sort m. hvid
Født: 25/1-2005
Salgsklar: 19/4-2005
Far: Andi's Falcon
Mor: Catcom's Hope

Na'zyia
May-Britt Nørgaard
Grønlands Torv 3,12 th.
9210 Aalborg SØ
Mobil: 41406903
E-mail: nazyia@stofanet.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
1 han Hvid
Født: 26/1-2005
Salgsklar: 20/4-2005
Far: IC Chat Wood's Calvin Klein
Mor: Tinja Skoven's Snemussie

Family
Berit Sigersen
Espegårdsvej 1
4660 Store Heddinge
Tlf: 56 52 90 01
Mobil: 23 31 20 21
E-mail: sigersen@racekat.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
3 han Sort m. hvid
1 hun Sort blotchedtabby m. hvid
Født: 1/2-2005
Salgsklar: 26/4-2005
Far: GIC Rytterparkens Hot'n Sweet
Mor: GIC Lille Due Felis Jubatus

Rytterparken
Charlotte Aarfelt
Skovparken 29
7323 Give
Tlf: 75735397
Mobil: 28113378
E-mail: misseri@misseri.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
1 han Sort tabby harlekin
1 hun Rød makreltabby
Født: 12/2-2005
Salgsklar: 7/5-2005
Far: GIC (N) David Austin av Boxerhaven
Mor: DK Fruen's Alexandra

Gyldenløve
Carli Hækkerup
Hovedgaden 69 B
4652 Hårlev
Tlf: 56311727
Mobil: 60671727
E-mail: nsrk@norskeskovkatte.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------
1 han Sort smoke
1 hun Sort smoke m. hvid
1 hun Sort smoke
1 hun Sort
Født: 18/2-2005
Salgsklar: 13/5-2005
Far: Rytterparkens Ramses
Mor: Has Nala

Freki
Freddy Christensen & Kirsten Hansen
Mosevej 61, Gelsted
4160 Herlufmagle
Tlf: 32528880
Mobil: 40728880
E-mail: dyfre@tdcadsl.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
1 hun Sorttortie blotchedtabby m. hvid
Født: 18/2-2005
Salgsklar: 13/5-2005
Far: EC S*Mighty Claw's Aragorn
Mor: CH S*Lo-Look's Myskmåra

S* Sweet Scarlet's
Jeanette Nilsson
Finn Malmgrens Väg 12
S-121 38 Johanneshov
Sverige
Tlf: +46 8-644 43 20
E-mail: katt@sweet-scarlets.se
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
3 han Rød makreltabby bicolour
1 hun Blåtortie bicolour
1 han Sort bicolour
Født: 23/2-2005
Salgsklar: 18/5-2005
Far: GIC Tartuffo Nero Felis Jubatus
Mor: Ch S*Alfskogens Gabriella

Zacs
Susan & Camilla Zindel
Felevej 15
2730 Herlev
Tlf: 44922502
Mobil: 23430992
E-mail: skovkat@zacs.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
1 hun Hvid
1 hun Blå blotchedtabby
Født: 24/2-2005
Salgsklar: 19/5-2005
Far: EC Rimtursers Return
Mor: IC Rytterparken Barcardi
1 hun Sort makreltabby m. hvid
1 hun Sort makreltabby
1 han Rød makreltabby m. hvid
1 han Rød makreltabby
1 han Sort m. hvid
Født: 1/3-2005
Salgsklar: 24/5-2005
Far: IC Rytterparkens Hot'n Sweet
Mor: Rytterparkens Rafiki

Charla Cats
Charlotte L. Svendson
Hold-An Vej 98
2750 Ballerup
Tlf: 44 66 99 23
E-mail: charla-cats@mail.dk
Sidst ændret:

--------------------------------------------------------------------------------
1 han Rød makreltabby
Født: 26/2-2005
Salgsklar: 21/5-2005
Far: IC La Fôret's Danilo
Mor: IC Felix Kalypso's Sif

Bjerglossen
Anita & John Tofteng
Digehuset 8 2.tv
2670 Greve
Tlf: 43692428
Mobil: 26212470 / 26213470
E-mail: bjerglossen@bjerglossen.dk
Sidst ændret:

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-04-05 15:27

Eller fra Gul og gratis:

Norsk skovkat, hun ægte u.stamtavle meget langhåret en stor flot pige glad for børn og meget kælen hun er sort/hvid, 800,- 24.03.05 40437653

Norsk skovkat, stor killing, mdr. med FIF stamtavle, leukæmi- og AIDS-frie forældre, hun, rødmakreltabby/hvid, meget racetypisk 3.000,- 02.04.05 60214365

Norsk Skovkat , hunkat m/stamtavle, 1 år gammel, sort makrel bloched tabby, ikke neutraliseret, sød og meget kælen. Pris kan IKKE forhandles!!! 2.000,- 30.03.05 28129691

Kommentar
Fra : Qazen

Dato : 02-04-05 16:46

En side der også er værd at bemærke sig at ww.vildkat.dk

Mit råd er at tage på den næste katteudstilling i nærheden af dig, og tal med opdrætterne der. Det er også tit at de har deres kuld med, eller orientere om de kuld, der er på vej...
Næste udstilling er i Kolding den 23+24. april :)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-04-05 11:15

Dette er min nabos hjemmeside http://www.norskskovkatte.dk/index.htm. Beliggenhed Sønderjylland. Jeg har også selv Norske Skovkatte, men har ingen killinger for tiden, dog en voksen hunkat til salg, meget sød og kærlig, men det er jo en killing du ønsker. Her er en opdrætter i Jylland, nær Skive, http://www.lindskjalv.dk/indhold/index.htm hvor opdrætteren har mange katte og også gode links ,bl.a. til et lille opdræt i Tønder: http://www.choctaw.dk/. Hvis du har lidt tålmodighed, så er der salgsklare killinger fra juli måned og fremefter, da hunkattene normalt kommer i løbetid jan/febr, måned, så killingerne skal først fødes, hvilket bliver i april/maj og her efter.
God jagt.

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 03-04-05 17:15

du kan også finde dem på www.dba.dk og tror faktisk også at du kna finde nogle på www.qxl.dk

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 06-04-05 00:17

Måske du skulle overveje en sød bastard. Jeg ved godt at der er mange meninger om det emne, og at det er en smagssag. Men jeg har selv en ca. 1 år gammel 50/50 Norsk/alm. huskat, og selvom han var BILLIG er han UVUDERLIG. Sund, kælen, sulten, trofast, selvstændig, men ikke stædig, og (så vidt det nu kan give mening mht. katte); velopdragen og veltilpasset til 50/50 inde/ude-liv. Han kender rytmerne og reglerne i huset, samt sin egen plads i hierakiet på trods af skiftende alpha-hanner. (Han er nr. 2 hveranden uge, når min søn bor hos sin mor, og nr. 3 når min søn bor hos mig). Han er ikke kastreret, så her i et 50/50 land/byområde ved man jo aldrig om der skulle være en papkassefuld killinger på vej til at blive afleveret på mit dørtrin...Men nu ved jeg jo ikke om nabolagets hunkatte er steriliserede eller ej, endsige hvad raceblanding de evt. kunne være. Jeg ved godt at dyrlæger i almindelighed anbefaler at få kastreret hankatte, men HEY!, jeg er selv et handyr, og argumentet med at jeg måske lever lidt længere som kastrat, har endnu ikke fristet mig....

Grunden til at jeg foretrækker en hankat, er måske netop at jeg selv er et handyr, så vi på en måde har et mere simpelt regelspil. Men rent praktisk synes jeg de klare fordele er flg:
1): Hankatte slikker næsten aldrig ikke en i ansigtet (tilgengæld er min helt vild med mine sure tæer).
2): Man risikerer sjældent at stå med en papkasse fuld af killinger (medmindre moderens ejer har bekostet en DNA-test, eller overtræder reglerne for alm. mandschauvinisme...

Under alle omstændigheder: God fornøjelse med den den kat som du ender med at tage til dig!

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 10-04-05 22:42

Gå ind på http://www.kibutata.dk . der har de end gang i mellem nogle søde "Bengal" killinger.
Det var der jeg fik min lille killing...

Jonas

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 11-04-05 16:22

Husk at lukke dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Sheine79

Dato : 29-04-05 19:56
Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 05-05-05 14:18

Tak for alle svarene. vi har fundet en sød norsk skovkat på 8 mdr :)