/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Editor og Compiler
Fra : Klift
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 02-04-05 12:37

Hay

Jeg vil prøve at lære Visual Basic så jeg vil spørge om der findes nogle gode gratis editorer og compilere (gerne i én)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 12:48
Kommentar
Fra : Klift

Dato : 02-04-05 12:59

NOOO der er for mange valg :p Kan du fortælle hvilke der er gode??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 13:53

Jeg ville bruge : http://www.freebasic.net/

..men en IDE (Integrated Development Enviroment) der er gratis bliver nok svær at finde

..så du må nok leve med en extern editor. Til AL programmering bruger jeg selv Notesblok (notepad.exe)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 02-04-05 14:07

ok jeg bruger "jEdit" til alt programmering :p

Jeg vil kigge lidt på den compiler der (for det er da en compiler ikke??)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 16:40

Joda

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 16:41
Kommentar
Fra : Klift

Dato : 02-04-05 16:48

Jeg kan ikke få den til at køre installationen der kommer kun kort en "sort box" og så lukekr den hurtigt igen hvad kan fejlen være??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 16:55

Der er som sagt ikke nogen IDE. http://www.freebasic.net/about.php?section=faq !!!

Det er en commandline compiler.

Jeg vil anbefale dig at spørge videre mht. specifikke ting hér : http://www.freebasic.net/forums.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 02-04-05 17:01

så det er en hvor man skal bruge "kør"?? og så bruge kommandoer??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 17:59
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 18:08

Ps. ..hvis du altså i stedet bruger : http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/updates/default.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 02-04-05 19:17

den vil bare ikke compilere nogle af de eksempler der følger med til det program der (kan det være fordi de ligger et forkert sted??) det jeg skriver i kommando boksen er:

vbc chain1.vb

(chain1.vb er et eksempel der følgr med programmet)

Accepteret svar
Fra : Hvalrossen

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-05 20:19

Du kan få en gratis version af Visual Basic her: http://download.microsoft.com/msdownload/sbn/vbcce/vb5ccein.exe

Den kan dog kun compilere ActiveX controls, ikke normale EXE programmer.

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 03-04-05 20:25

hvad er activeX controls?? Er det ligeså godt som almindelige *.exe programmer?? og kan de det samme??

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 03-04-05 20:29

En ActiveX control er... Tja, knapper, tekstbokse og lignende er eksempler på ActiveX controls. Du kan godt lave almindelige programmer med programmet, men du kan ikke lave dem til en EXE fil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-05 20:49

ActiveX ?

http://www.wordiq.com/definition/Activex

Mht. VB .....led videre hér : http://www.aivosto.com/vblinks.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 03-04-05 20:54

er det ikke noget at hvis man laver ActiveX controls skal man have ActiveX for at køre dem eller sådan noget??

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 03-04-05 20:59

ActiveX er en del af Windows, alle har hvad der skal til.
Men for at køre den skal den indsættes i et program, ligesom du sætter knapper og tekstbokse i programmer.

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 03-04-05 21:12

ok det forstod jeg ikke det sidste af??

Men den siger at det ikke er et gyldigt "Win32-program" hvad kan det skyldes??

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 03-04-05 21:12

sorry nu virker det (det er sket før at man skal downloade det igen) :p

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 03-04-05 21:15

Altså, du kan ikke have en knap på skærmen, hvis den ikke er i et program. På samme måde kan du ikke have en ActiveX control på skærmen, hvis den ikke er i et program. Det er altså et program, der skal indsættes i et program. Lidt svært at forklare...

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 03-04-05 21:15

når man laver et nyt projekt kan man da vælge "Standart EXE"?? betyder det intet eller er det fordi man kan lave exe filer??

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 03-04-05 21:17

Du skal vælge standard EXE for at lave et almindeligt program, men den kan ikke lave den om til et EXE program.

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 04-04-05 14:27

kan man så compile dem med et andet program?? For jeg har jeg lige lavet en browser med "standart EXE"

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 04-04-05 14:35

Du kan kun compilere dine programmer med en fuld version af Visual Basic 5 eller 6.

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 04-04-05 14:41

Nej jeg mener kan jeg compilere det jeg har lavet i det der program i det program som <molekyle> fandt til mig??

Godkendelse af svar
Fra : Klift

Dato : 04-04-05 15:55

Tak for svaret Hvalrossen. Gid jeg kunne give point til både Hvalrossen og Molekyle da i begge har været til en MEGET stor hjælp...

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 04-04-05 16:15

Det var da så lidt ;)