/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Er der told el. afgift på Mobil
Fra : cembakiral
Vist : 192 gange
20 point
Dato : 02-04-05 03:19

jeg er meget nysgerrig om der er told og afgift på en mobil tlf hvis jeg bestiller en enkelt eller 2 sendt til min egen adresse..i så fald hvor mange procent lyder det på...på forhånd tak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 03:40

Ja - Som med alt andet du køber i udlandet skal du påregne toldafgift ved indførsel til Danmark. Du kan måske købe en diamant og være heldig at få den tilsendt i en kuvert uden at toldvæsenet opdager det, Men så er det smugleri.
Mobiltelefoner er toldpligtige. Hvis der på forsendelses-papirerne står at pakken indeholder 2 mobiltelefoner til en værdi af f.eks. 30$ vil Toldvæsenet normalt bare tillægge afgiften og opkræve den hos dig.
Med hensyn til Told-satserne har jeg dem ikke lige i hovedet, men du kan selv gå ind på www.told&skat.dk og læse dig til det. Jeg er ikke helt sikker på linket, så jeg checker det lige først. OK

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 03:45

Godt jeg lige gjorde det, linket virker nemlig ikke. Dette gør http://www.toldogskat.dk/

Så håber jeg at du kan finde ud af det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-04-05 09:52

det komme an på om det er fra et EU lande eller ikke

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 10:00

Sorry rotw. Ja selvfølgeligt. Vi har jo en told-union. Men hvem er med i den union? Det er nemlig ikke alle EU-lande.
Men gå ind på http://www.toldogskat.dk/
Og find ud af det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 19:26

Hej cembakiral - Fandt du ud af det? Du kan evt. ringe til dit regionale Told&Skat-kontor og spørge der. Det gjorde jeg vedr. et andet produkt for 3 uger siden, og de var glade for at hjælpe mig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 19:27

P.S.: Du skal også huske at tillægge 25 % Moms.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-04-05 06:06

Vil du ikke være så sød at svare rotw og jeg: Fandt du ud af det? Vi svarer jo for at hjælpe dig, og så er det rart at få en tilbagemelding. Hilsen Arne