/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
original og Kompatible patroner ??
Fra : babee
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 02-04-05 00:16

hejsa kan ikke finde ud af forskelleb på dem. ved selvfølgelig godt at original er originale men hvad er en Kompatible
patron??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 08:24

Det er Farve/Sort-patroner der kan bruges i stedet for de originale. De koster normalt kun en tredjedel. Og selvom din printerleverandør siger at det er noget skidt, kan du sagtens bruge de kompatible. Det har jeg gjort i to år nu med min HP-printer. Jeg har sparet mange penge. M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-05 08:25

En kompatibel patron er et kopiprodukt, det vil sige at f.eks HP laver selv petroner til deres printere, men en anden producent laver en patron der passer til den samme printer, den hedder blot ikke HP, typisk er den billigere, og sandsynligvis ligeså god MEN du skal være opmærksom på om der kan være forbehold i garanti/reklamationsret på din printer hvis du bruger uoriginale dele

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 08:36

Men det kan de ikke finde ud af, HVIS din printer skal tilbage til leverandøren i garantiperioden, kan du bare sætte den tomme original-patron i igen. Brug altid Kompatible/Kopi patroner. DU tjener kassen i stedet for forhandleren.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-04-05 08:44

arne.jakobsen

Nu skal du snart lære at andres tip ikke er et angrb mod dig, du har en kedelig tendens til at underkende og kritisere alle indlæg som ikke 100% støtter op om dine udtalelser, og dermed er du medvirkende årsag til at mediet bliver ensidigt, subjektivt og på ingen måde lever op til formålsparagrafen.

Det du skriver er en opfordring til svindel, og kan ikke anbefales, dermed ikke sagt at jeg fraråder brugen ar uoriginale patroner, jeg mener blot at man skal være bevidst om den eventuelle konsekvens, HVIS en fejl på en printer opstår som følge af patronens beskaffenhed vil det alligevel blive opdaget at den patron der sidder i ved indlevering ikke var den der sad i da fejlen opstod, ellr forestil dig en situation hvor fejlen er at patronen sidder fast, så er din løsning lidt svær at komme frem til.

Kort sagt, giv plads til andre synspunkter end dit eget

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-04-05 08:45

ps Forhandlere har IKKE større avance på originale produkter end på kopi produkter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 09:04

Backtee. Da du skrev din første kommentar havde du endnu ikke set min. Det kan man se på dato:tid Da jeg 10 min. senere læste Din kommentar, kommenterede jeg bare. Det kalder jeg samarbejde om at give et godt svar. Hvorfor du angriber mig forstår jeg ikke? Jeg søgte i øvrigt lige tilbage i de tråde hvor du har udtalt dig om printer-patroner, og der indrømmer du selv at du køber dine Kopi-patroner et andet sted, så lad være med at spille hellig.

Jeg underkender aldrig andres indlæg, jeg kommenterer dem og det er noget helt andet.

Ja det er da muligt at jeg opfordrer til svindel, men da det er en billig og rimelig sikker måde tror jeg at de fleste, mig selv inklusive vil vælge den løsning. Vi er ikke rige allesammen.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-04-05 09:22

Jeg er skam ikke hellig, jeg bruger selv uoriginale patroner og det har jeg aldrig nægtet, je ger også bevidst om at jeg selv bærer ansvaret for eventuelle fejl dette måtte afstedkomme på min printer

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 09:35

Men så er vi jo enige. Jeg tror også at vi har fået fortalt Babee at hun kan bruge de billige Kompatible/Kopier. Men at det selvfølgeligt ligesom alt andet her i livet er på eget ansvar.

Backtee - Lad være med at tage mig i skole. SÅ god er du heller ikke. Jeg forstod hvad du sagde, men var ikke 100% enig.

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 02-04-05 10:57

Hej
Du kan jo også selv genopfylde dine patroner. Du kan gå ind på www.fyldselv.dk og der kan du se hvilken type genfyldblæk du skal bruge til din printer. Du kan også læse hvordan du skal gøre.

Jeg har selv fyldt mine blækpatroner i 2 år nu og sparet en masse penge.

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 02-04-05 19:25

Tak for svaret Backtee.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-04-05 20:17

Det er sq for grineren, og fortjener at blive fremhævet!

Citat
Jeg underkender aldrig andres indlæg

*LMAO* ...AJ, for hede hule snot! Det var da en aprilsnar, der vil noget

Og så lige denne!

Citat
Backtee - Lad være med at tage mig i skole. SÅ god er du heller ikke

Skrev kandus største belærende selvcentrerede læremester *G* Husk lige AJ, - du bør aldrig kritisere folk før du ved, at du kan gøre det bedre selv

Den største nar er den, der endnu aldrig i sit liv har begået en tåbelighed

Kommentar
Fra : babee

Dato : 03-04-05 17:29

vil bare lige sige at det er skide irriterende at i bruger andres tråd til at diskuterer i.når folk ser at der er mange svar ude på forsiden går de tit ikke ind i tråden og ofte er det folk der bare diskuterer hinandens indlæg og det er jeg sku træt af. det er sket for mig rigtig mange gange vil i ikke godt holde op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!