/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
skal jeg lave noget med den eller ikke?
Fra : jettew
Vist : 332 gange
20 point
Dato : 02-04-05 00:07

Hvis man kender nogen der ikke behandler deres hund godt nok (forkert fodring o.l.) Synes I så det er bedst at gøre hvad man kan for hunden, for eksempel gå ture med den og træne med den når man kan komme til det? Eller er det bedre at lade være?

Selvfølgelig burde de forkerte mennesker ikke have hund, men det er der desværre alligevel mange der har.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-05 00:12

Det bedste er, at fortælle de mennesker, at hunden ikke bliver passet hensigtsmæssigt, hvis altså det er noget du er helt sikker på. Måske ved de ikke bedre, mange gange er det uvidenhed der gør, at dyr ikke passes ordentligt, fordi folk ikke kender nok til dyrets behov.
Og hvis man mener der direkte er taleom vanrøgt, bør man melde det til en dyreværnsforening,
f.eks. www.alledyrsret.dk/

mvh dova

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-05 00:13

Jeg vil give Dova ret..og så skal du huske at du ikke kan frelse hele verden..men gør hvad du brænder for og lad resten være-

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 00:14

Hvordan behandler de ikke deres hund godt nok?? Og hvordan fodrer de forkert? Og hvad er og lign. i denne situation?? Har du prøvet at tale med ejeren??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-04-05 00:16

Det er da en god tanke at hjælpe hvor hjælpes kan, hvis det ikke ødelægger evt. venskaber fordi man blander sig, men har du overskud til det og det ellers kan lade sig gøre, er der da ikke noget i vejen for, at du går ind og hjælper, det kan da kun gavne hunden og det kan da blive til glæde både for hunden og dig i vil så få et speciet venskab ud af det.

Så på med vanten og føl dig frem.
Mvh
Bevi54

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:17

Jeg har talt med ejeren om det mange mange gange... har da også fået ændret lidt til det bedre men ikke nok. Jeg er helt sikker at hunden ikke har det godt nok... da det er nærfamilie der har den.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 02-04-05 00:19

og som de andre siger tal medejeren om det hvis der er noget som skal rettes det er for en del mennesker ikke helt så nemt at forstå hunden for dem og det kan da være at det lige skal forklares til dem hvordan en hund skal holdes og opdrages.
Mvh
Bevi54

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:19

Og lignende er bla at hvis hunden er syg så går den tit flere måneder før den kommer til dyrlæge. Den bliver slet ikke "brugt" nok mentalt (hvis man kan sige sådan)

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:21

Men jeg vil da sørge for at blive ved med at beskæftige mig med hunden, var bare blevet bange for om jeg mon på en måde gjorde den mere "frustreret" for når jeg er sammen med den laver vi en masse og når jeg ikke er der sker der bare ingenting.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 30 point
Dato : 02-04-05 00:29

Jette, jeg tror ikke, hunden bliver frustreret, fordi du laver noget med den. Tværtimod. Den bliver frustreret, når ejeren ikke gør det. Enhver hund har krav på at få udfordringer nok. Men det er da i det mindste heldigt, at det er familie, der har den. Dem kan man nemmere sige noget til, uden at det betyder evigt fjendskab (som regel). Vores eksnaboer havde en stor rotweiler gående i deres baghave i to år. Jeg så den aldrig komme uden for den have. Og den var ellers en rigtig legesyg hund, men rigtig bange for sin ejer. Den rystede, når han brølede af den, og det gjorde han tit.

Kan du ikke lokke hundens ejer til hundetræning, tror du?? Det vil både ejer og hund have gavn og glæde af. Men husk, at den tid du bruger positivt sammen med hunden, ikke kommer skidt tilbage.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:38

Hej Jette.

Okay, jeg vil blive ved med at arbejde med hunden selv så. Ville bare nødigt forværre tingene. Det med hundetræning kan jeg desværre godt skyde en hvid pil efter. De vil ikke bruge penge på det, æv! Men tak for svar, du får de tyve points, skal bare liiiige finde ud af at give dig dem først.

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:39

Hej Jette.

Okay, jeg vil blive ved med at arbejde med hunden selv så. Ville bare nødig forværre tingene. Det med hundetræning kan jeg desværre godt skyde en hvid pil efter. De vil ikke bruge penge på det, æv! Men tak for svar du får de tyve points skal bare liiiige finde ud af at give dig dem først.

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:39

ups skrev det samme to gane

Godkendelse af svar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:43

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 00:54

Velbekomme Jette. Jeg håber, du kan rokke ved deres holdninger til dyrehold. Men desværre hænger sådan nogle godt fast. Mange mennesker vil gerne have en hund, men ikke tage ansvar for, at den har det godt. Og desværre heller ikke bruge penge på den, hverken til hundetræning, ordentligt foder eller dyrlæge. Det lykkedes aldrig at få vores eksnaboer til så meget som at overveje hverken at beskæftige hunden lidt, lufte den eller gå til hundetræning med den. Til sidst overvejede jeg at spørge dem, om de ville sælge den. Men vi kunne ikke have sådan en stor vild krabat, og tre hjem på kort tid, det er synd for en hund.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 01:04

ja, det er virkelig trist at der er så mange der ikke tager sig godt nok af deres hund. Især den der med at hunden bare kan få middagsresterne sidder godt fast. Bare især ikke godt når de har en hund, der har nogle fordøjelsesproblemer. Men tak for din hjælp.

Tak til alle andre også.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 01:07

Ja, mine forældre havde det ligesådan, og min ene bror har det desværre også for en stor del. Deres hund er multiallergiker, og de påstår, at dens allergi er forsvundet, fordi de giver den almindeligt menneskemad!!!!!
Held og lykke med det.
Hilsen Jette