/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Motion - løs hud??
Fra : annettemor
Vist : 2112 gange
100 point
Dato : 01-04-05 13:45

Hej

Jeg er gået på kur og har tabt 5½ kg på knap 3 uger Jeg spiser efter DDV principper og så løber jeg ca 3 km hver anden dag, og så cykler jeg omkring 7-10 km de andre dage. det skal lige siges at jeg ikke har stille siddende arbejde. Men nu er problemet det at jeg har noget "løs/pludder" hud på mine lår - hvilken øvelse skal jeg gøre for at stramme det op??

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 01-04-05 13:54

Følger lige med ude på sidelinjen.
The1best

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-05 13:56

Hej Anette
Du skal have "byttet" ud med muskelmasse, så sport hvor du bruger benmuskslerne.

Cykling, f.eks. spinning
Vægttræning i motionscenter
Svømning
Løb

så skal de puder nok komme væk

mvh steen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 14:07

Husker du at spise lever en gang om ugen??? Det er netop løs/slap hud, det skal forhindre. Hvordan ved jeg ikke, men jeg ved, det fungerer. Min bror tabte 70 kg på den kostomlægning og havde ingen løs hud.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 01-04-05 14:09

Du kunne måske spise mere lever end DDV foreskriver. Lever er med til at stramme huden op.

Men ellers kan øvelser hvor du ligger på siden og løfter det øverste ben op, mens benet er oppe løfter du det nederste ben op til den andet. Så holder du benene der et sytkke tid og sænker dem begge igen.

Det bliver du ved med så mange gange du kan og så tre gange mere. :)

Så vender du dig om og gør det på den anden side.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 14:19

Som du allerede gør nu, noget hvor du får gang i blodcirkulationen og brugt lårmusklerne.

Og så husk, at huden ikke altid følger så hurtigt med når man taber sig, og jo ældre man bliver, jo langsommere går det, fordi huden med tiden mister sin elasticitet. Så tålmodighed

mvh dova

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 01-04-05 14:59

Undskyld, men hvad er DDV??

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-04-05 15:02

nenita, de danske vægtkonsulenter (de har et slankeprogram)

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 01-04-05 15:10

Har gentagende gange hørt at det med leveren aldrig er blevet videnskabligt bevist. Det skulle være genetisk hvor elastisk huden er ????? nogen der ved mere om dette ?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 15:52

Jeg tror ikke på, det er en skrøne. Videnskaben kan trods alt ikke så meget, som de selv tror. Jeg har tabt 26 kg. på den kur for et par år siden, og der var INTET løst skind. Min bror har som omtalt tabt 70 kg på den, også uden noget som helst løst skind. Så bevist eller ej, det virker, selv om det smager rædsomt. Men man kan tage leveren i deres leverpostej med æg. Så smager det da, så det er til at spise, og når den er lun, smager den endda rigtig godt. Jeg er på den igen og har tabt 9 kg siden d.9.3.(og desværre taget næsten to af dem på i påsken fordi jeg spiste noget slik). Og jeg har heller ikke noget løst skind nu, selv om min hud er katastrofal tør.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 01-04-05 18:18

Det er det naturligt høje indhold af de forskellige b-vitaminer i lever der gør det godt for huden.
Dermed kan man jo nok regne ud at det kan erstattes af en B - vitamin pille!

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 01-04-05 18:22

Har I iøvrigt hørt de nyeste undersøgelser der har bevist at spiser man 5 æbler på tom mave hver morgen er man garanteret et vægttab på min 5 kg ugl. Dette uden at ændre kostvaner eller at dyrke motion!!!!!!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 18:29

Ja, Berthelsens LeverB gør underværker.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 18:29

Ja, og hvem har så undersøgt det uhensigtsmæssige i at kyle 5 æbler indenbords på en gang

Men nu talen falder på æbler, vidste I så om æbler, at de faktisk er mere skadelige for tænderne end slik, p.g.a. syreindholdet der ætser tandemaljen.

Egentlig bør man børste tænder hver gang man har spist et æble

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 18:42

Thai_dk
Spørger om det er genetisk, hvor elastisk huden er.
Jo, hudens struktur og hvor hurtigt ældningsprocessen arbejder, er da til en vis grad arvelig.
Men det er ikke alene årsagen til slap hud.
Huden er bygget op af et tyndt hudlag yderst, og indenunder det tykkere lag der hedder læderhuden.
Læderhuden indeholder proteinfibre, som hedder kollagen og elastin, og så noget "geleagtigt", der sørger for hudens fugtighed.
Kollagen er det der gør huden fast og elastin sørger for elasticiteten.

Og med alderen mister man kollagen og elastin, sandsynligvis p.g.a. hormonforandringer, og ligeledes hvis huden af en eller anden årsag bliver for tør ( mange kender problemet ved overdrevent solariebrug), og så er det, at huden mister sin evne til at "trække" sig sammen igen f.eks. ved vægttab. Det er også den samme proces i huden der er skyld i rynker.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 19:00

De fleste i vores familie lider af meget tør til ekstrem tør hud. Det gør bl.a. også, at sår er meget længe om at vokse sammen igen og man får grimme ar af dem.

M.h.t. æbler, så bliver mange også skrubsultne af at spise bare et æble.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 01-04-05 19:19

Vil det sige at spiser man 2½ æble hver morgen på tom mave...taber man 2½ kg hver uge???

for det er da lidt mere humant end 5 hva???

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 01-04-05 19:22

Og så er jeg i øvrigt sikker på at det er en blanding af vores genetiske anlæg og at spise eks. b-vitamin og ikke mindst hvor elastisk huden i øvrigt er for jo yngre man er des nemmere er det at få strammet huden ind igen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 20:25

Normalt vil det være nemmere for yngre mennesker at stramme huden op igen. Men hvis man altid har haft meget tør hud, er det lige meget, om man er ung eller gammel.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 03-04-05 12:34

Jeg vil lige gøre opmærksom på at det jeg skrev angående 5 æbler på tom mave som slanke råd - var noget jeg selv havde fundet på - APRILSNAR -- bemærk datoen !

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-05 10:26

AnneLarsen

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 04-04-05 13:00

Godt gået AL..Den tog lige lidt tid at fange

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 19-01-06 07:44

Tak for svaret classic26.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 19-01-06 09:07

Tak anettemor, håber du har nået dit mål!