/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
problemer med trådløst netværk
Fra : andreasf
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 31-03-05 20:30

Jeg har netop investeret i en ny bærbar PC. Jeg har i forvejen et 11 mbit trådløst netværk der har fungeret mere eller mindre problemfrit med min tidligere bærbare der kørte win2000. Hidtil har der altså været konstant forbindelse mellem min D-link DI-514 router og min bærbare.

Men når jeg vil på nettet med min nye maskine er der problemer. Når maskinen starter logger den selv på netværket og det er ingen problem at åbne diverse hjemmesider, logge på messenger, tjekke mail etc. Men efter få minutter er det som om forbindelsen bliver meget træg. Messenger logger ud og jeg kan kun få kontakt til nogen få hjemmesider, men der er altså ikke helt lukket. Hvis jeg så lukker forbindelsen og åbner den igen, så er alt i den skønneste orden et par minutter endnu, hvorefter problemet er det samme.

Man skulle tro at det var maskinen, men den logger altså fint på mit arbejdes 54 mbit netværk. Kan det simpelthen være routeren der er problemet? Men hvorfor?

mvh

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-05 20:33

Hæhæ, det er nok det kendte problem. Tjek lige at den trådløse forbindelse på din nye computer ikke står til at anvende 802.1x - det giver netop dette problem. Væk med det flueben, så kører det for dig

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 31-03-05 21:00

Hvor skal jeg ændre denne indstilling?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 31-03-05 21:50

Gå ind i netværksforbindelser og højreklik på "trådløst netværk". Så kommer den der, jeg tror det er under advanceret. Jeg kører ikke trådløst lige nu, og kan derfor ike se det præcist. Men jeg ved den er der, det kan også være WEP og indstillinger. Undskyld, jeg kan ikke lige se det hvor jeg er.

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 31-03-05 23:33

Tak skal du have. det ser ud til at fungere nu. Det havde jeg aldrig selv tænkt på.

Godkendelse af svar
Fra : andreasf

Dato : 31-03-05 23:33

Tak for svaret hansen9.