/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
E-box problem
Fra : dabj
Vist : 2631 gange
100 point
Dato : 31-03-05 19:15

Har pludselig fået problemer med min E-Box som jeg logger på gennem min netbank.
I min indbakke har jeg 2 nye ulæste dokumenter, når jeg vil åbne dem popper der en meddelelse op:

Internet explorer har blokkeret dette websted i at sende filer til din computer for at hjælpe med til at beskytte din sikkerhed.

Dokumenterne er fra kommunen og banken så sikkerheden er vel ok.
Når jeg så klikker på popupmenuen og vælger hent, sker der intet.
Jeg har ikke pillet ved nogen indstillinger, så problemet er opstået ”af sig selv”
nogen der kan løse dette problem ???
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-03-05 19:51

Kan du bruge dette til noget ?

https://www.jellingsparekasse.dk/Vejledninger/Win_XP_SP2/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : fame

Dato : 31-03-05 19:52

Hej dabj
Jeg kan se at jeg under >Funktioner>Internetindstillinger>Beskyttelse af personlige oplysninger, herinde har jeg
e-boks.dk tilføjet som sikkert websted og tillader pop op.
Måske er det det ?
Fame

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 20:46

->jakjoe
Helt fint, men når jeg klikker på popupvinduet(som vist i dit link) viser den kun:

Hent fil
Hvad er risikoen
Hjælp til blokeringsoplysninger

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-03-05 20:59

Jeg har ikke XP, så ved ikke hvordan det fungerer.
Har du indstillet som <fame> skrev ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 21:12

yes, men med popupkiller

Kommentar
Fra : fame

Dato : 31-03-05 21:20

Hej dabj

Der er jo to steder der skal indstilles, har du også ordnet det ?

Åbn Internet Explorer.
Peg på Blokering af pop-up-vinduer i menuen Funktioner, og klik derefter på Indstillinger for blokering af pop-up-vinduer.
Skriv adressen (eller URL-adressen) på det websted, hvis pop op-vinduer du ønsker at se, i boksen Adressen på webstedet, der skal tillades, og klik derefter på Tilføj.

Er det Windows pop op killer du mener, eller et andet program, det kan jo være at de modarbejder hinanden
Fame

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 21:46

-> har indstillet som du anbefaler--hjælper ikke.
Ifg. jakjoe's link er der forskel på mine vinduer og dem banken viser, jeg har også XP pro. og SP2.
Kan det tænkes at det er et problem fra windows??

Kommentar
Fra : fame

Dato : 31-03-05 21:57

Hej djab

Hmmm

Kan det være dit virusprogram ?
Har du "forældrestyring" sat til, altså hvis du har børn, og som bruger pceren ?

Jeg har haft dit problem, og det blev klaret med indstillingerne i Windows, så jeg er ved at løbe tør for løsninger siden det ikke virker.

Kan du downloade filer ?

Fame

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 22:15

Jeg kan downloade uden problemer.
Ingen forældrestyring, fuglene er for længst fløjet af reden.
Skal måske prøve at geninstallere windows. eller prøve systemgendannelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 21:41

kan du override din popupkiller ved hjælp af enten SHIFT eller CTRL ??? Så skulle muligheden for at hente være der - her fungerer det i hvertfald. Men husk at scanne

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-04-05 21:46

->miritdk
Aheeem---nærmere forklaring udbedes, er ikke lige nogen ørn til den slags

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-05 21:52

dabj - bare trykke på en af de nævnte taster samtidigt som du klikker på linket

ikke sikkert det bare er derfor - men det sker ofte med popup stoppere

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 03-04-05 22:31

Tak for svaret miritdk.
Dit tip virkede på den måde, at jeg så kunne downloade filen på skrivebordet, men ikke åbne den (Type PDF)
Downloadede så den nye udgave af Adobe Reader 7.0 og så virkede det.
Konklutionen må være, at en fil fra min Adobe Reader 6.0 på en eller anden måde må være "smuttet", muligvis da jeg for nogle dage siden rensede pc efter Arlet's opskrift.
Tak for hjælpen.
Smider lige de ekstra point til dig.
Mvh
dabj
Ps. Du bliver sgu da rig på min bekostning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 23:11

hahaha - ja det ene fører til det andet - mærkeligt du ikke har mærket der måske manglede noget også, skulle da forvente en fejlmeddelelse eller hur ????