/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Slidlag/belægning på udendørd trappe
Fra : classic26
Vist : 3274 gange
100 point
Dato : 31-03-05 13:46

Hej
Vor gamle udendørs trappe(1910) er efterhånden meget slidt i betonen på "afsatsen", så den nærmest er hul i midten og udaf .(ca 1 cm.)
Hvad ville være den rigtige belægning/slidlag til trappen, og det skal ikke være fliser!
mvh steen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-05 18:33

Hvis det ikke må være fliser/klinker, så skal det da være beton igen. Det arbejder jo sammen med det gamle, og har vel også vist sin styrke i alle årene.
Rens eller hug det gamle rent, giv det beton-binder, og giv det et nyt lag beton med svagt fald.
Bland den nye blanding af 1 del cement med 2,5 del groft sand.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 08-04-05 06:12

Tak for svaret pallebhansen.