/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Alternativ til Hempels Light Primer?
Fra : akaup
Vist : 1276 gange
200 point
Dato : 30-03-05 18:04

Hej!

Efter reparation med glasfiber samt glasfiberspartelmasse, skal båden jo males med noget maling, så der ikke trænger vand gennem glasfiberen.
Synes at de ca 350 kr jeg sidste gang gav for 0,7L af Hempels Light Primer er lidt pebret - men kan ikke lige se andre alternativer. Nogle gode tips? F.eks. biltema har nogle forskellige produkter at vælge mellem, men kan ikke rigtigt se, om der er noget jeg kan bruge.

Mvh. Andreas.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 210 point
Dato : 30-03-05 18:16

Hej akaup
He-he du hører nok til den økonomiske type
Hempels Light Primer koster 208 kr for 3/4 ltr.
Når det er en glasfiberbåd med gelcoat, og du har brugt spartelmasse, ville jeg ikke gå på kompromis med primeren, da der nemt kan opstå problemer med overgangen mellem spartel og gelcoat, hvis du ikke bruger det rette produkt.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-05 18:29

0 alternativer hvis det skal du!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-03-05 18:29

Er blevet lidt nysgerrig--hvad er det for en båd du har gang i??

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 30-03-05 18:50

Hører så afgjort til den økonomiske type! (Og er på SU!)
Alt, hvad der kan laves selv skal helst laves selv! (Se evt. min profil) (Det skal tilføjes, at jeg godt kan lide at gøre tingene selv, for så bestemmer man selv kvaliteten!)

Mht. båden, så vil jeg forsøge at smutte et par billeder ud på andreaskaup@frac.dk, men skal lige have sat mig lidt ind i det igen. Lige nu er der kun billeder af dynastarteren, samt relæer - fra dengang jeg håbede på at ordne det - kigger lidt på en ny løsning - spørgsmål kommer!!

Det skal selvfølgeligt "du" - så jeg må til lommen! Har lige set den gamle kvittering - 326 kr. Hvor kan dabj købe det til 208 kr?

Har forresten endnu ikke brugt spartelmassen endnu - "korttrådet fra Biltema" - Passer det ikke fint, hvis man lige renser små revner af med en vinkelsliber??
Kan tilføje, at der kommer mange spørgsmål endnu, da der er en del ting, der "liiiige" skal ordnes før den skal i vandet. Det bliver desværre ikke nemmere af, at jeg pt bor i Odense, og båden står hos mine forældre i Nordjylland. Så når jeg er deroppe skal der helst laves så meget som muligt!

Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-03-05 19:24

208,- er fra Masnedø Marinecenters katalog.
Kender ikke omtalte spartelmasse, bruger selv Hempels Epoxy Filler.
Vinkelsliber er ok, men sørg for at matslibe celcoaten 10-15 mm rundt om revnen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 30-03-05 22:22

(Har lige lagt billeder af båd + simmering på www.andreaskaup.frac.dk - kig lidt rundt under båd - de skulle være der! (Jeg er ikke en haj med Publisher 2003)
Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 07:08

De er der godt nok--tak for kikket--altid spændende at se hvad andre går og pusler med.
Her er lige et link jeg selv bruger meget.
http://www.mmc.dk/
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 07:19

Er der andet jeg kan hjælpe med, råber du bare op--har en del erfaring se profil.
Min kammerat havde i mange år et marinecenter, byggede bl.a. fiskerbåde til Grønland i glasfiber fra form til sejlklar båd, så der tilbragte jeg meget af min fritid, som handymand.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 01-04-05 17:36

Tak for svaret dabj. (Samt de svar du allerede har givet mig vedr. båden - (Bla. motorlydsisolering) Og der kommer helt sikkert flere

Konklusionen på denne tråd må være, efter 2 brugeres udsagn, at der ikke er et holdbart alternativ.

Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 21-04-05 22:41

Kan da lige tilføje, at jeg fik et rigtigt godt tilbud fra www.alttilbaaden.dk
Jeg købte 3 * 0,75 L og sparede 471 kr i forhold til hvad jeg skulle have givet i min "lokale" butik!
(Åbningstilbud!) De kan varmt anbefales herfra - hurtig respons pr mail eller tlf.
Mvh. Andreas Kaup.