/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Drengene fra Angora - akkorder?
Fra : jhatt
Vist : 434 gange
40 point
Dato : 29-03-05 17:48

Har du - eller ved du, hvor jeg kan finde akkorderne til "Kun Minderne Tilbage" med Drengene fra Angora. Jeg skal bruge den som festsang - så det vil være en rigtig stor hjælp!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-03-05 17:58

Nu er Kandu ikke kun et sted hvor man kan stille spørgsmål eller lægge tips. Øverst på denne side, til højre, er der et søgefelt. Prøv at skrive Drengene fra Angora og tryk på Søg, så vil du finde mange andre tråde om samme emne. Jeg tror nemlig at nøjagtigt det samme spørgsmål har været stillet før, og er blevet besvaret. Husk at det er gratis at søge i gamle spørgsmål når disse er 1 mnd. gamle. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-05 18:10

Måske kan du bruge dette link her, for der ligger akkorderne http://www.kandu.dk/dk/spg/58589

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-03-05 18:14

OK Bent - Men jeg havde altså alligevel ret. Og i stedet for straks at stille sit eget spørgsmål, kan det betale sig at bruge Kandu's søgemulighed. Der er bare ikke mange der kender den og/eller bruger den.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 29-03-05 18:17

og hvis du er i tvivl jhatt så har jeg kopieret dem til dig her fra mit link.

---Angora - Kun minderne tilbage---

Tuning: D - A - D - G - Bb - e

Riff 1
e |--------------------------------------
Bb|-----0--------0--------0--------------
G |-----0--------0--------0--------2-----
D |---0---0----0---0----1---1----0-0-0---
A |--------------------------------------
D |-5--------3--------1--------0---------

e |-------------------------------------------------
Bb|-----0--------0--------0------------0-------0----
G |-----0--------0--------0----------2-------2------
D |---0---0----0---0----1---1------0-------0--------
A |------------------------------1------------------
D |-5--------3--------1--------0---------0----------

Riff 2 (Det var så fedt...)
e |--------------------------------------------------------
Bb|-----0--------4--------0--------4--------0--------6-----
G |-----0--------5--------0--------5--------0--------7-----
D |---0---0----5---5----0---0----5---5----0---0----7---7---
A |----------3-----------------3-----------------5---------
D |-5-----------------5-----------------5------------------

e |--------------------
Bb|-----0--------4-----
G |-----0--------5-----
D |---0---0----5---5---
A |----------3---------
D |-5------------------

Riff 3 (Der hvor den skifter toneart)
e |--------------------------------------------------------
Bb|-----2--------6--------2--------6--------2--------8-----
G |-----2--------7--------2--------7--------2--------9-----
D |---2---2----7---7----2---2----7---7----2---2----9---9---
A |-0--------5--------0--------5--------0--------7---------
D |--------------------------------------------------------

e |--------------------
Bb|-----2--------6-----
G |-----2--------7-----
D |---2---2----7---7---
A |-0--------5---------
D |--------------------

Sangen køre i en meget speciel stemning (tuning), se ovenfor, så det skal der gøres opmærksom på......
Ellers er formen sådan:

Intro: Riff1
Vers: Riff1
Omk.: Riff2
Omk. i 2 toneart: Riff3
Outro: Riff3

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-03-05 19:37

Det kan jo også være et spørgsmål om, hvor meget tid man har til at sidde og søge, hvis man ikke lige kan bruge døgnets 24 timer på Kandu. Det er jo ikke vi alle der kan det. Så jeg er også en af dem der stiller spørgsmålet, frem for at begynde og lede i timevis. Jeg har nemlig også et liv uden for Kandu. Og det er vel ikke forbudt at stille et spørgsmål, der tidligere har været stillet ........ eller er det??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-03-05 19:48

Nej selvfølgeligt ikke grethes. Men så vanskeligt er det heller ikke at lave en søgning og finde svar. Din kommentar tyder på at du aldrig har prøvet det. Slut herfra.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-03-05 20:06

Jo, det har jeg AJ, men min tid er ikke til at gennemlæse 25 eller 50 spørgsmål, for at se om der er et brugbart svar. Det er jo heller ikke alle der har "poænger" til at købe svar .......... slet ikke nye brugere. Og det er jo alt afgørende, at alle spørgsmål bliver lukket, uanset om der er kommet et brugbart svar eller ej. Så jeg stiller spørgsmål, når det passer mig, og så kan andre vælge at svare ......... eller lade være.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-03-05 20:14

Sure Sild

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-03-05 20:25

Jeg er hverken sur ......... eller en sild. Men synes bare ikke det kan være rigtigt, man næsten ikke tør stille et spørgsmål eller skrive et tip før du i den grad irettesætter alle og en hver.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-03-05 20:38

Grethes - Du må forstå, at arne har et sygeligt behov for, at alle andre skal gøre som han finder rigtigt. Når han synes, at han har fundet de vise sten, så er man alt mellem himmel og jord, hvis man ikke gør som han siger. Samtidíg spiller det med point og at have ret en dominerende rolle i hans lille liv. I denne tråd kæfter han op om, at han alligevel har ret, på trods af, at der ikke er et øje der har nævnt noget andet.

Pudsigt nok så skulle han osse lige score point på at lægge en enslydende tekst ud som tip, men fik kun 1½ sølle stjerne for det. Han må tro at Kandu brugerne generelt er snotdumme, hvad der siger enormt meget om ham

Nu talte du ham i mod, og er øjeblikkelig udnævnt til at være en sur sild. Jeg fatter stadig ikke, at Kandu tolererer hans uforskammede adfærd over for alle der vover at sige ham i mod. Hvis han kommenterer dette, så vil han påberåbe sig, at der var en sjov smiley bag hans udsagn om dig, og så mener han, at han på den måde kan trække i land, hvis der skulle blive for varmt omkring hans uforskammethed over for dig.

Og for mit vedkommende vil han sige, at jeg igen bare kommer ind i en tråd og overpisser ham, uden at bidrage med noget til tråden.

Hvor er han dog vidunderlig forudsigelig (monoton)

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 29-03-05 21:00

Sorry jhatt, at dit spørgmål tog en helt anden drejning, men kunne desværre ikke dy mig.

Klumme ........ er helt enig, derfor kunne jeg heller ikke dy mig. Men kender kun alt for godt de "her kommer jeg typer" sådan gør man! og sådan forholder man sig!

Aj ....... ja, jeg ramte vist et ømt punkt. Beklager ......... eller? Men en ting er sikker, jeg er ikke enig i dine holdninger. Men kald mig bare en sur sild, kan sagtens bære det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-03-05 21:06

Godt gået bentjuul, det kostede jo kun 5 point at købe det svar, samtidig hjalp du en bruger

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-03-05 21:21

Tjaeeee - Hvad skal man dog sige - Kohbergs boller LOOL. Den hæklefejl i kysen er gud ske lov yderst sjælden. (smiley der ryster på hovedet)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-05 22:36

ans du har ret, det kostede 5 point at købe svaret og jeg har ikke andet at bruge dem til men det vigtigste blev opfyldt at brugeren fik sine akkorder uden nogen form for hvad han/hun selv skulle gøre. Det er jo det der er formålet med kandu.dk at vi alle medvirker til et godt resultat.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-03-05 23:05

Godt at vi ikke alle er som Joachim von And

Undskyld jhatt for dette sidespring i din tråd.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jhatt

Dato : 30-03-05 16:30

Kære alle.
Først og fremmest - tak for den hurtige respons. Fedt! OG jo, det var super at få det stukket lige i næsen - uden at skulle lede her, der og alle vegne! Tak for det!

Godkendelse af svar
Fra : jhatt

Dato : 30-03-05 16:46

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-03-05 17:10

Tak selv jhatt, og du skal bare fortsat stille de spørgsmål du vil - der er mange brugere her på kandu.dk der både kan og vil hjælpe.

Du må have en god aften

//bentjuul