/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bordplade i Valnød
Fra : xircom
Vist : 1604 gange
200 point
Dato : 28-03-05 20:42

Hej alle,

Nu er det i skal hjælpe mig hvis i kan
Vi skal købe en massiv bordplade i valnød, i tykkelsen 30-40mm, bredde 600mm og længde min 3000mm, men hvor får man fat i sådan en svend uden at skulle til rivegilde. De priser vi har fundet ligger på kr. 4-6000 og det må da kunne gøres billigere ?
Er der nogle der kan hjælpe os

Mvh
Xircom

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 28-03-05 20:56
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-03-05 21:09

Jeg har en gammel ven i norge der er tømmermannd og han har en ca. 10 cm.tyk amerikansk valnød plade på ca 3-4 meters lengde.Den er ca. 1meter bred på det bredeste Det er en stamme der er skåret på langs så det er bark på kantene.Den har ligget til tørk i mer en 15 år på hans loft. Hvis du vil så kan jeg spørge han om han vil sælge den.
alimak

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-03-05 22:02

prøv dette firma www.ght.dk, jeg har fundet meget spændende træ her, og så er det bare at spørge en lokal snedker.

Accepteret svar
Fra : patrol2

Modtaget 200 point
Dato : 29-03-05 12:59

Hej zircom.
Helt ærligt ,nej jeg tror ikke du finder den ret meget billigere ,men hør nu lige her, hvorfor ikke købe en 25mm og så få limet en ny forkant på pladen, derved får pladen den tykkelse som i ønsker, på mit værksted har vi lavet dette nummer mange gange, med et særdeles flot resultat til følge.
Den 10cm tykke plade som alimak har ,turde jeg nok ikke bruge ,ved ændring i luftfugtighed vil pladen vride og slå sig måske enda voldsomt.
Når i har fået jeres nye plade .og i ønsker at få opskriften på hvordan i holder den ,så stil spørgsmålet her ,jeg har kæmpe erfaring med vedligeholdese af træ.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 05-04-05 22:21

Hej Alle,

Så i Silvan avisen at de i weekenden solgte en 3,20 meter bordplade i 3 cm tykkelse. Jeg var der på pletten da de åbnede og de havde da oxo kun 2 stk liggende. Jeg fik bordplden for 2000 kr og meget billigere tror jeg ikka det kan blive. Pladen er lavet af ScandiWood og har et utroligt farve mønster, lige som vi ønskede, så venner, jeg har været lidt heldig og derved løst problemet selv. Super tak for jeres indlæg . Jeg har meget svært ved at give mine point ud. Alt i alt må jeg sige at Patrol2 er kommet op med en genial løsning på at snyde pladen tykkere end den er, så alle point går til ham.

Mvh
Xircom

Godkendelse af svar
Fra : xircom

Dato : 05-04-05 22:23

Tak for svaret patrol2.