/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
FTA satelit
Fra : jansimris
Vist : 8899 gange
100 point
Dato : 28-03-05 14:34

Hvor finder jeg den bedste FTA (free to air) satelit ?
vh
jan s

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 28-03-05 20:03

Et umuligt sprøgsmål - kræver et umuligt svar fordi der er jo flere hundrede af dem, så hvad er det du vil.? Det er jo kun pengepungen der sætter grænser ! Men jeg kan i stedet fortælle dig MIT valg efter lang tids overvejelser. Jeg har købt en Force-Sat Reciever incl. parabol og 4 stk. LNB hoveder til henholdsvios satelit.pos. THOR /SIRIUS /ASTRA og Hotbird på henholdsvis (1grW)+(5grØ)+(16grØ)+(19,2grØ). På den måde har du måske 1000 tv-programmer at vælge imellem og mange flere radioprogrammer. Blot er der en del gengangere fordi Astra og Hotbird sender mange ens programmer. Men typisk er det de fremmede der vælger Hotbird fordi der er nogle "araberkanaler" som Astra heldigvis er barberet for. Din sat-reciever kan indstilles til at tage de positioner der ligger klinet op ad de pos. jeg her har nævnt, f.eks. pos.0,8gr.W og 6gr.Ø 8grØ osv., så dine muligheder er enorme. LNB-hovederne helst skal stå ret præcise når de nu skal flokkes om den samme skål, f.eks. skal der ikke ret meget til før signalstyrken falder til 50% og så kniver det at se noget. Med holder til 16 LNB'er da skal skålen vist være så stor at det vil rykke for meget i den når det blæser. Lige nu overvejer jeg at købe en motorstyring til den oprindelige gamle skål. Den er nu udstyret med et nyt godt LNB hovede og med en motor på så vil det tage 14 dage at zappe igennem alt det der er mulighed for. Prøv at studere denne side lidt http://www.lyngsat.com/
mvh

Kommentar
Fra : jansimris

Dato : 28-03-05 21:03

tak for det fine svar- ARCHEN