/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejser til Asien
Fra : ivanovic1
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 13-09-02 08:31

Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan finde billige fly rejser til Malaysia eller Maldiverne?

Endvidere kunne jeg godt tænke mig at vide om der var nogle gode rejseselskaber som tilbyder gode og billige rejser til eksotiske steder?

Til sidst ville det være rart hvis nogle kunne forklare mig hvordan man får mest for pengene. Er det ved at bestille flybillet hjemmefra og så bestille hotel når man kommer ned.

Grunden til dette er at jeg har undersøgt priserne en del steder men de variere rigtig meget.

Hvordan får man generelt mest ud af sine pengene??

Hilsen Ivan

Accepteret svar
Fra : NinaM

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-02 09:20

Jeg plejer at ringe rundt til 3-4 forskellige selskaber for at høre prislejet, men ender næsten altid med at købe hos jysk rejsebureau http://www.jysk-rejsebureau.dk/ fordi dem 'kender' jeg, de har god service og priserne varierer slet ikke så meget som man skulle tro.

Grunden til at det ser ud som om de varierer meget skyldes flere ting. Der er stor forskel på hvilken rute man tager (hvilket flyselskab). Folk vil fx. gerne betale et par tusind kroner ekstra for at flyve med singapore airlines i stedet for aeroflot - også jeg, efter at have prøvet det en gang! Det er en pestilens at skulle afsted, eller hjem fra ferie og så mellemlande 5 steder med 2-5 timers ventetid hvert sted. Tiden på året er også meget afgørende, der hvor du vil hen er det bedste tidspunkt vistnok dec-marts (?), og priserne i julen er de absolut dyreste.
Pas en smule på med at købe et kanontilbud fra et lillebitte lige oprettet rejseselskab, du kan risikere at de krakker mens du er afsted, og så kan turen hjem blive lidt lang...

Mht hvordan man får mest for pengene?
Det kommer an på hvad du gerne vil.

Hvis du vil på et pænere hotel og blive det samme sted hele ferien, er det allerbilligst at bestille hjemmefra via rejseselskabet eller købe en færdig pakke hos nogle af de store charterselskaber. De har aftaler med forskellige hoteller som skal leve op til en vis standard, og du ved i forvejen hvad du får.

Hvis du gerne vil ud og opleve på egen hånd med rygsæk på og kan nøjes med en lavere hotel-standard, så er det allerbilligste at købe fly-billetten og ellers selv finde ud af det når du kommer derned. Jeg har haft overnatning så billigt som 25 kroner om dagen _inklusiv_ 3 måltider, men så er det i en beskidt bambushytte med hullet myggenet (medbringende eget lagen og myggenet) og fælles bad og pedallokum i en anden bambushytte inde i palmeskoven, og man spiser den mad som mama laver og kun een portion. Hvis du vil gøre det på den måde, kan jeg anbefale at købe 'Lonely Planet' guiden, der står alt om alle hoteller ordnet efter pris, kørselsvejledninger, lidt om kultur og historie, hvad man skal passe på så man ikke bliver snydt, bestjålet mm.
Hvis det er første gang du rejser til sådan et exotisk sted på egen hånd, vil jeg dog anbefale at betale rejseselskabet et par hundrede kroner ekstra for et hotel de første 2 dage, hvor de også afhenter dig med taxa i lufthavnen. Så er man godt på vej.

Nina

Kommentar
Fra : donbamse