/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Advanceret netværk?
Fra : Wolterw
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 26-03-05 19:23

Hej, jeg har et stort problem med et lille netværk.

Jeg skal have 4 computere til at kunne se hinanden, computer 1+2 er tilsluttet switch 1, som så er tilsluttet en router der giver dem internet. Computer 3 er tilsluttet switch 2, der giver den internet via min boligforenings net(c3m) og som derefter er tilsluttet switch 1. Problemet er at computer 1+2 har lokal ip 192.168.*.* og computer 3 har lokal ip 10.206.*.*
De kan overhovedet ikke finde hinanden, så hvis nogen her kan hjælpe mig, ville det gøre mig meget glad :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-05 19:29
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-05 19:31
Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-05 19:39

Prøv at installere protokollen NWLink Netbios (IPX/SPX) på alle netkort så vil alle netkort kunne tale sammen hvis du ellers har aktiveret fil og mappedeling.

Kommentar
Fra : Wolterw

Dato : 26-03-05 19:51

Det var godt nok hurtigt svaret BjarneD, det virker, men det er forfærdeligt langsomt, er der nogen måde jeg kan få det til at gå hurtigere på?

Godkendelse af svar
Fra : Wolterw

Dato : 26-03-05 19:52

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 20:19

Du kan montere 100 mbit kabler hvis du ikke har det, men langsommeligheden skyldes sikkert de mange delinger af forbindelsen (switche mm.).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 20:21

Et lille P.S! Hvis du deaktiver netbios over TCP/IP (Egenskaber, Avanceret, wins) vil dit netværk være mere sikkert. da Netbios via ipx/spx kun fungerer til lokalnetnet.

Kommentar
Fra : Wolterw

Dato : 26-03-05 20:27

jeg har allerede 100 mbit kabler monteret, men det kører bogstaveligt talt som om det var 40 mbit, kan det store tab skyldes alt rodet imellem computerne?

Kommentar
Fra : Wolterw

Dato : 26-03-05 20:28

tak for sikkerhedsrådet forresten