/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Cd-Rom
Fra : Gryndahl
Vist : 601 gange
50 point
Dato : 12-09-02 22:48

Hej NG

Skulle der mon være en der ligger inde med et eksemplar af "An Introduction to Technical Diving
by Ann Kristovich, Elizabeth Hunt, Jim Bowden" på cd-rom ? (Fandt den på amazon.com)

Mvh
Gryn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-09-02 23:43

Gryndahl:

> Skulle der mon være en der ligger inde med et eksemplar af "An
> Introduction to Technical Diving
> by Ann Kristovich, Elizabeth Hunt, Jim Bowden" på cd-rom ? (Fandt
> den på amazon.com)

Du får her en opsummering (efter hvad jeg forventer):
- Dyb luft er ikke så farligt som "de" siger
- Man må gerne ligne et juletræ under vand
- Rebreathers er bare seje
- En makker er blot til besvær

Lad mig vide om jeg har ret...

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 06:43

> Du får her en opsummering (efter hvad jeg forventer):
> - Dyb luft er ikke så farligt som "de" siger
> - Man må gerne ligne et juletræ under vand
> - Rebreathers er bare seje
> - En makker er blot til besvær
>
> Lad mig vide om jeg har ret...
>
> --
> <author> Peter Fjelsten </author>
> <e-mail validity> yes </e-mail validity>

Hej Peter
Det samme forventer jeg også... Derfor gider jeg ikke betal 35 dollar,
men min nysgerrighed
er stor - måske kan man alligevel lære et eller andet !? Hvem ve' .....

Gryn

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 11:41

Gryndahl:

> Det samme forventer jeg også... Derfor gider jeg ikke betal 35
> dollar, men min nysgerrighed
> er stor - måske kan man alligevel lære et eller andet !? Hvem ve'

Ting der _er_ lært kan være svære at u-lære, så hvorfor begynde at lære
noget forkert?

:)

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 08:38

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Ting der _er_ lært kan være svære at u-lære, så hvorfor begynde at lære
> noget forkert?

Hvordan kan man vide om noget man ikke ved hvad er, er forkert?

For at vurderer to ting mod hinanden må man forudsætte at man kender _begge_
de to ting, man ønsker at vurderer! For at gøre vurderingen endnu bedre, kan
man forsøge mentalt at se tingene fra "modpartens" side, under hans
forudsætninger og præmisser. Gør man det, så begynder vi at kunne have en
fordomsfri og nuanceret debat.

God dag til alle fordomsfrie
Adam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 11:06

Adam Rubin:

> Hvordan kan man vide om noget man ikke ved hvad er, er forkert?

Det er ikke det, det drejer sig om. Jeg har en klar fornemmelse af at
Gryndahl er på vej mod DIR, så det et begynde at læse om anti-DIR
hjælper han jo ikke hvis han vitterligt _vil_ mod DIR. Det forvirrer
blot.

> Gør man det, så begynder vi at kunne have en fordomsfri og
> nuanceret debat.

Det mener du ikke den er?

> God dag til alle fordomsfrie

Du synes at have fordomme om de fordomsfulde? :)

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 12:20

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke det, det drejer sig om. Jeg har en klar fornemmelse af at
> Gryndahl er på vej mod DIR, så det et begynde at læse om anti-DIR
> hjælper han jo ikke hvis han vitterligt _vil_ mod DIR. Det forvirrer
> blot.

Kommentaren var ikke på det aktuelle emne, men en generel kommentar. Men
også her mener jeg først man kan vurderer om et system er "det rigtige" (på
trods af det besværgende navn) eller i det mindste bedre end et andet
system, hvis man har noget at sammenligne med. Den sande lære er vel stærk
nok, til at tåle sammenligning, og kendskab til de vandtro (undskyld
udtrykket)?

> > Gør man det, så begynder vi at kunne have en fordomsfri og
> > nuanceret debat.
>
> Det mener du ikke den er?

Det er vist svært at komme med et generelt udsagn her. Nogen gange er
debatterne konstruktive, informative og nuancerede, andre gange det
modsatte, ofte både og.

> > God dag til alle fordomsfrie
>
> Du synes at have fordomme om de fordomsfulde? :)

Jeps, der er jo intet som dobbeltmoral!

God dag, (også til os andre)
Adam

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 14:10

Hej Gryn,

har du evt. prøvet på biblioteket?

ellers ka' det være de ka' bestille den hjem, så du ka' låne den...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 17-09-02 16:21

"Adam Rubin" skrev d. 17-09-02 12:20 dette indlæg :
>
> "Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Det er ikke det, det drejer sig om. Jeg har en klar fornemmelse af
at
> > Gryndahl er på vej mod DIR, så det et begynde at læse om anti-DIR
> > hjælper han jo ikke hvis han vitterligt _vil_ mod DIR. Det forvirrer
> > blot.
>
Det er korrekt - jeg er godt på vej mod DIR - ihvertiflad prøver alt
hvad jeg kan.
Min interesse i Cd'en er nysgerrighed - jeg mener godt jeg efterhånden
kan
skelne mellem DIR og ikke DIR og ser Cd'en som "lidt adspredelse" til
bøger og indlæg
i diverse newsgroups.

> Kommentaren var ikke på det aktuelle emne, men en generel kommentar.
Men
> også her mener jeg først man kan vurderer om et system er "det
rigtige" (på
> trods af det besværgende navn) eller i det mindste bedre end et andet
> system, hvis man har noget at sammenligne med. Den sande lære er vel
stærk
> nok, til at tåle sammenligning, og kendskab til de vandtro (undskyld
> udtrykket)?

Efter megen gransken finder jeg DIR utroligt sikkert og gennemtænkt,
dette
f.eks sat i perspektiv mod DSAT...
Hvis du kender til begge systemer, mener jeg her at DIR sagtens tåler
"sammenligning"

Gryn

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Godkendelse af svar
Fra : Gryndahl

Dato : 05-12-02 08:11

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-02 16:46

Den har jeg !

jesper k

"Gryndahl" <Gryndahl.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:COCH9.59123$HU.3987913@news010.worldonline.dk...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 09:41

"Jesper k" skrev d. 05-12-02 16:46 dette indlæg :
> Den har jeg !
>
> jesper k
>
Hej Jesper

Er den noget "værd" ? Altså at bruge penge på ?

Er dit eksemplar til salg.
Mvh
Gryn

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 16:08

Om den er noget værd, det syn's jeg , men den er desværre ikke til salg!

Mvh
Jesper k

"Gryndahl" <Gryndahl.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ejiI9.60863$HU.4210446@news010.worldonline.dk...
> "Jesper k" skrev d. 05-12-02 16:46 dette indlæg :
> > Den har jeg !
> >
> > jesper k
> >
> Hej Jesper
>
> Er den noget "værd" ? Altså at bruge penge på ?
>
> Er dit eksemplar til salg.
> Mvh
> Gryn
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>