/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hjælp min puch maxi k bakker ???
Fra : crayzee
Vist : 1781 gange
60 point
Dato : 25-03-05 21:58

hej.. hmm jeg er stødt ind i et liiidt usædvanligt problem, min puch maxi bakker nemlig.. dvs at når jeg sætter mig op på den og starter den og giver gas så køre jeg baglæns (griner rimelig meget af det selv) og det er jo lidt uhandy og skal køre sådan rundt :).. hva kan det være.. jeg har ikk skilt motoren ad andet end cylinder og så har jeg stilt tændingen..

MVH
Morten

Accepteret svar
Fra : hattemager

Modtaget 70 point
Dato : 25-03-05 22:08

hej din tænding står forkert
den tænder forsent derfor bakker den
hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 25-03-05 22:39

okay mange tak.. blev også lidt halv bange da den bakkede :P.. mange tak for svaret

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 25-03-05 22:40

Tak for svaret hattemager. nu vil jeg stille den ordentligt så den køre fremad..

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-03-05 01:35

er du sikker på, at den ikke lige netop tænder for tidligt, så den slår baglæns?
Når den så er kommet i rotation, virker platinerne "modsat" og giver en fornuftig gang, altså bare den gale vej.
Tænder den for sent, får du bare en dårlig trækkraft.

H-J

Kommentar
Fra : hattemager

Dato : 26-03-05 07:32

Hej
jo nu er jeg usikker
men jeg kan huske at når vi skulle lege lidt på vejen for mange mange år siden på vores pucher
stillede vi tændingen forkert mente at vi stillede den for højt men jeg kan huske forkert er en gammel mand
så lå vi der og bakkede rundt smadder sjovt kan jeg huske (trods årene)
hilsen jørgen
men uanset står tændingen ikke korrekt
jeg kan godt se at din konklusion er fornuftig

Kommentar
Fra : hattemager

Dato : 26-03-05 07:38

Hej igen
nu tror jeg sørme jeg ved hvorfor jeg mener den må stå for højt vi stillede dem for højt og skubbede dem baglæns igang
hvis din tænding står for lavt må motoren da ikke lyde godt
din motor skal tænde nogle grader før top kender ikke talet
men som i tidligere indlæg står den ikke rigtigt dårlig trækkraft og gang
hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-03-05 13:20

Nåeh, er du også fra starten af halvtredserne?

H-J